Gå til innhold

Bmw 520--> Bmw M5

Ranger emnet


TG opel

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om jeg har skjønt dette riktig:

 

Jeg kan kjøpe meg en 1995 BMW 520i her i Norge. Også kjøper jeg en M5 i Tyskland og setter "alt" over på 520i'n. motor, gir, drivverk, bremser, interiør, eksteriør ...osv...

 

Da koster det ingenting bortsett fra en avgift for å endre vognkort??

 

Det kan jo faktisk være masse penger å tjene hvis man vil hvis det er sånn. da kan jeg kjøpe meg en 520i som motoren er havarert i (si jeg betaler 20 000) også setter jeg over alt fra en M5 som man får for 5 000 euro i tyskland. og vips så har jeg en M5 for under 80 000 kr (ikke bry dere om tallene jeg setter opp... dette er et eksempel) + en del skruing.

 

Dette må jo være en drøm for en som liker å skru og som har en skikkelig plass å skru..

 

Hvis det er noen som har noen innvendinger mot det jeg har skrevet her så si det. hadde vært gøy å prøvd et slik prosekt en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en ombygning som er gjort mange ganger. men det er veldig viktig at du har alle papirene i orden, og at du forteller bt om planene dine før du begynner. Bt er relativt greie så lenge du involverer de ifra begynnelsen av.

 

Prøv å få kontakt med noen som har gjort det før, og hør hva de måtte gjøre for å få bilen godkjent....

"The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var problemet med å få godkjent en calibra med turbo da?? tror det er viktig som noen sier å prate med biltilsynet hele veien.

 

men hvis jeg har bremser som tåler kreftene så er det ikke så vanskelig vel? det er vel det som er problemet for mange. at effekten økes mer enn de 15 % som kan gjøres også blir det ikke gjort noe mer med bremser, stabilitet og understel. da skjønner jeg at det er et problem.

 

jeg tenkte jeg skulle prate med en jeg kjenner litt. han tok inn en bil og satte alt over til en norsk. og fikk det godkjent. men mulig han hadde trøbbel med det da.

 

Takk for alle som skriver inn på denne tråden. alle tips og triks tas i mot med stor TAKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså for all lykke til med dette.

Problemet med og bygge calibraen om er som sakt at karroseri og det i seg selv menes og ikke tåle de 54ekstra hestene du påløper det ( i følge biltilsynet)

Der skal bremser fremme byttes til cali turbo bremser eller bedre, hoved sylinder byttes, dempere rundt om, og mye annet dritt og tull og tøv, OG bilen skal ha rundtom samme utslipp som bilen hadde orginalt uten turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte meg det var bremser og understell som var problemet. BILTRANGSYNET har noen meninger som vi ikke skal skjønne oss på.

 

for hvis du skal få det igjennom så må det skiftes det du skriver + at den må godkjennes som calibra turbo.

og der får jo jeg i utgangspunktet et problem mindre. for jeg skal ikke godkjenne bilen som 520 med m5 motor. jeg skal godkjenne som m5 og da flytter jeg over alt..

 

men da veit jeg at jeg må sjekke opp ting skikkelig før jeg starter.

 

Takk for hjelpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner vi, og det har vel aldri vært så mye diskutert siden det er snakk om det..

 

Men håper du får detta godkjent, men jeg bruker bare og være av den ærlige typen så folk ikke tror de får godkjent alt mulig:)

 

En som trodde at han fikk godkjent sin polo 1.4 med skyline motor, r25.'' utgaven.. og alle disse dumpventil gutta bare ajjajaj det går jo det, bare og sette på moped bremser så går det greit..

 

Så gutten var i full gang med og finne motor, men jeg fikk han fra det når jeg klarte og bevise at det var ikke vits og prøve en gang :)

 

Eksempel;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår