Gå til innhold

The Opel Omega Man: Omega turbo prosjekt

Ranger emnet

The Opel Omega Man

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt et prosjekt på gang nå der jag ha tengt og bygge turbo på min 20se motor;P Har begynt og frest innsugs kanaler i toppen og har også tatt masse ut av toppen for og senke kompressjonen. Skal lage meg en enkel manifoil som ser likedan ut som den JMA selger, men når jeg lager den selv blir det en selvkost på 300kr, istede for 2300kr;) Skal også lette svinghjulet så det blir lettere, har hørt at omega svinghjulet er vanvittig tungt:S

Har hatt et lite prosjekt med bilen min nå som er så og si ferdig:P har byttet skjermer og panser siden bilen har vert kræjsa en gang. Har sveiset "bad look", bygd om orginal grillen til racing grill, satt på org omega vinge, feet potte++

Kommer flere oppdateringer ettethvert.

DSC01206.jpg

DSC01207.jpg

DSC01208.jpg

DSC01210.jpg

Biler:

* 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv

* 1963 Mod Chevrolet C10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå dær ja:)

Blir sikkert grovt dette, hvor mange hk skal du satse på da?

vet ikke.. ska se om jeg får det holdbart, så jeg ikke må bytte motor etter 1uke:P Men håper på å få over 170hk. er bare et prøveprosjekt, så bytter ikke noen innmat, men skal overhale blokka å toppen så det er rimeli bra stand på motoren før jeg moterer turboen.!!

Biler:

* 1963 Mod Chevrolet C10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Skal begynne med det samme selv etter hvert. Blir interessant! :)

Er du medlem i omc? En med 20se der som lada 0,6-0,7 og det fungerte helt bra sier han.

Men bedre og gå for 20ne motoren pga av komp.

Omega svinghjulet er tungt ja! 14kg tror jeg veide det til. Fikk tips om at jeg burde skaffe svinghjul fra en fwd med ohc motor i stedet for å lette det. Veier bare 7kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jma.no

Turbo kitt.

Eller så bygger du bare noe selv, slik som -Supraguy- sier. tåler c20ne orginal 0.7 bar, så det er bare og kjøre på med turbo,

trenger litt større dyser, bare, toppdekselpakningen kan du lage en stålpakning til ,holder den litt lengre, ikke så mye jobb.

0,7 trykk holder til rund 200hk og bilen veier jo ikke all verden

Jeg kan kaste inn et inspirasjon bilde av min vakre 2.0 ls -87 "rustfri"hehe bruksbil/herjebil, prosjektbilen står i garsjen , den er uten turbo men det er i planene, får se hva jeg finner,

Er den ikke søt :magic:

5cb1fc1833529113ab494a8f3c69276a.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Skal begynne med det samme selv etter hvert. Blir interessant! :)

Er du medlem i omc? En med 20se der som lada 0,6-0,7 og det fungerte helt bra sier han.

Men bedre og gå for 20ne motoren pga av komp.

Omega svinghjulet er tungt ja! 14kg tror jeg veide det til. Fikk tips om at jeg burde skaffe svinghjul fra en fwd med ohc motor i stedet for å lette det. Veier bare 7kg!

har betalt medlems kontigent, men har ikke fått brukernavn og passord:P

en orginal 20se da elr?? syntes det hørdes mye ut med 0,6-0,7 da jah:S:S

Grunnen til at jeg freser ut i toppen er pga kompen, så håper og få en del mindre komp.. svinghjul fra feks vectra 2.0i?

Biler:

* 1963 Mod Chevrolet C10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jma.no

Turbo kitt.

Eller så bygger du bare noe selv, slik som -Supraguy- sier. tåler c20ne orginal 0.7 bar, så det er bare og kjøre på med turbo,

trenger litt større dyser, bare, toppdekselpakningen kan du lage en stålpakning til ,holder den litt lengre, ikke så mye jobb.

0,7 trykk holder til rund 200hk og bilen veier jo ikke all verden

Jeg kan kaste inn et inspirasjon bilde av min vakre 2.0 ls -87 "rustfri"hehe bruksbil/herjebil, prosjektbilen står i garsjen , den er uten turbo men det er i planene, får se hva jeg finner,

Er den ikke søt :magic:

5cb1fc1833529113ab494a8f3c69276a.jpg

den bilen der var jo rett og slett heftig rå;P hehe.. ossen planer har du for den da?

Biler:

* 1963 Mod Chevrolet C10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen planer, kansje fjerne de stygge dekalene fra realcar. Som jeg klistret på ,når jeg var på harry tur med den til svinnerr'n

Så skal jeg beholde den stock og se hvor lenge den lever, fått motorlampe på den nå, bilen går like fint, Noen som hvet hva det kan være ?????bilen går helt likt, rart, men irriterende lampe.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen planer, kansje fjerne de stygge dekalene fra realcar. Som jeg klistret på ,når jeg var på harry tur med den til svinnerr'n

Så skal jeg beholde den stock og se hvor lenge den lever, fått motorlampe på den nå, bilen går like fint, Noen som hvet hva det kan være ?????bilen går helt likt, rart, men irriterende lampe.

ja ok;) hmm er ikke sikker på hva den lampen er nej, men det kan være så mangt:P deg det var bilde av i det nye gatebil bladet btw???

Biler:

* 1963 Mod Chevrolet C10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta opp omegan min (vinterbil) å motorlampa lyste en liten stund men har ikke skjedd mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider