Gå til innhold

flytting av fordeler på 230et og svinghjul spm.

Ranger emnet

Duett

Anbefalte innlegg

hvordan er det å flytte fordeleren på ET motorer, må man ha K fordeler som på ft/fk eller kommer det for det samme hvilken det er?

har stått m90 kasse på motoren før, det skal jeg ikke ha (får den garantert ikke inn) skal ha m46 må jeg da bytte svinghjul?

takker for svar. :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M90 på ET? du er helt sikker på at det er en ET motor?

Hvis det er en sånn så tror jeg du slipper å bytte mellomaksel, satt i allefall drev på den i motoren til en kamerat, typ b230et.

Men ta det med ei nype salt, mulig du må bytte akselen...

Du må ha fordeler fra F eller K motor.

Svinghjulet kommer ann på om det er 240mm eller 228mm, tror du får lamell så du kan bruke m90 med 228mm svinghjulet, da trenger du ikke.. Er det 240mm dobbelmasse hjul så må du bytte...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M90 på ET? du er helt sikker på at det er en ET motor?

Hvis det er en sånn så tror jeg du slipper å bytte mellomaksel, satt i allefall drev på den i motoren til en kamerat, typ b230et.

Men ta det med ei nype salt, mulig du må bytte akselen...

Du må ha fordeler fra F eller K motor.

Svinghjulet kommer ann på om det er 240mm eller 228mm, tror du får lamell så du kan bruke m90 med 228mm svinghjulet, da trenger du ikke.. Er det 240mm dobbelmasse hjul så må du bytte...

hehe, ja er sikker på at det er ET ja;) ifølge gammel eiern satt det m90 på før, men kassa fulgte ikke med...

hva mener du med 240mm og 228mm svinghjul da?:doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

228mm = svinghjulet som sitter på motorer med elektronisk sprut med m45/m47/M46 kasse... Enkelmasse, såkalt brønnsvinghjul eller pottesvinghjul.

240mm = svinghjulet som sitter på nyere FT/FK motorer med m90 kasse.

Dobbelmasse, også brønnsvinghjul.

Men jeg tror ikke det funker noe særlig, for på 240mm svinghjulet så er det jo 60-1 opplegg til giveren til sprutet, mens det som er til motronic (ET sprutet) har en annen type igjen..

Er jo bare å måle svinghjulet da...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider