Gå til innhold

Min 1992 Honda Prelude 2.0i 16v

Amitraxx

Anbefalte innlegg

1992 Honda Prelude 2.0i 16v

Har litt bedre tid nå, så skal skrive litt om den:

Bilen er turkis metallic (som kan sees på bildet...), men original var den sølv metallic. Importert til Norge i 2003, så er veldig bra for rust :)

Den har 17" felger 5-eikede som på bildet med sommerdekk, 16" mangeeikede felger med piggfri vinterdekk.

Frontfanger er Wings-West. Sideskjørt vet jeg ikke, men de er iallefall formet perfekt for å kjøre opp på firesøylet løftebukk :) Bakfangeren på bildet hviler i fred da den ble brukt som snøplog. Det tålte den ikke. Har en ny, finere liggende klar for bilen.

Planen er at det skal gjøres en del med bilen før jeg begynner å bruke den, å planen er også at førsteutkast av bilen utvendig og motormessig skal være ferdig til mai. Det skal byttes registerreim+strammer, balanseakselreim+strammer, relémodul (defekt), vannpumpe, ytre drivakselmansjetter, simringer girkasse og motor, bunnpannepakning, plugger, olje og filtere. Fordeler er skiftet da det var defekt tenningsmodul. Forstilling skal selvfølgelig justeres.

Har ellers så langt bestilt meg fjærbeinstag og nye forskjermer med SLR-McLaren lufting. Bilen er senket, men jeg vet ikke hvor mye da det dessverre ikke finnes noen papirer på dette.

Ellers er det planer om litt stereo. Jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å bruke, men så langt har jeg kjøpt inn en Pioneer AVH-P6600DVD headunit med DVD og innebygget skjerm (motorisert flip) og 2 stk Audiopipe TXX-Ap12BL 12" subwoofere.

Fyller vel på med bilder og info ettersom. :)

bil2.jpg

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Har vært sykmeldt i flere måneder, så bilen ble så klart ikke ferdig til sommeren den... Nesten ikke fått gjort noe :(

Har blitt kvitt sommerfelga, for de var alt for små (17").

Blir et sett 19" regner jeg med. Vet ikke hva slags type enda. Forslag mottas med takk ;)

Framskjermene jeg kjøpte hadde så dårlig passform at de ble returnert! Fjærbeinsstag er montert. Relémodul skiftet. Regreim, strammer og vannpumpe er skiftet.

Fått satt i Momo-pedaler og Momo tuteknapp (var opprinnelig Raid HP knapp i Momo-rattet mitt!).

Har fått kjøpt inn masse rør i 2,5" da jeg skal bygge nytt eksosanlegg. Tar i litt når jeg først bygger nytt siden jeg har et lite ønske om turbo senere :)

Ellers er det akkurat blitt bestilt bakpotter, short-shift, sideblinklys og parklys.

Sideskjørtene fikk litt hard medfart ved demontering da de satt fast i veldig store mengder sikaflex, så disse vil bli forsterket og pusset i ferien.

Er litt usikker når det kommer til vingen.. Jeg får se. Fått litt lyst til shave bakluka da jeg personlig mener disse bilene kler det veldig godt. Kommer til å beholde lexus-lysene bak da jeg også mener dette er pent på Prelude. (En av få biler jeg mener det er pent på, helt uavhengig av at jeg selv har det).

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har nå fått inn no mer deler, men er fremdeles sykmeldt. Har ikke giddi tatt noen bilder, men får se hva jeg får gjort. Er jo noen bilder av bilen ellers sånn den er nå og.

Short-shifter

Bakpotter 2,5" inn og 4" ut

Parklys foran som er sorte inni akkurat som hovedlyktene

Sideblinklys, hvite

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider