Gå til innhold

Gatebil på Rudskogen til sommer`n!!!!

Ranger emnet


volvo850_BSR

Anbefalte innlegg

Måtte bare klare opp litt i noe mange misforstår her ang kjøring på gatebil.

 

Det var 6 periider av 50 min, (gjennomsnittlig hver dag på G treff i fjor) hvor det var krav til at man hadde vognkort og skilt som samstemte med bilen.

 

Det var 5-6 perioder av 10 min med kjøring for driftingbiler hver dag.

 

Det var 4 perioder av 10 min kjøring Extreme hver dag.

 

Det var gjennomsnittlig 160 biler pr. dag som løste kjøreavtale.

 

Det var så mye kjøretid for vanlige biler at de fleste gikk tom for dekk eller ikke orket å kjøre mer.

 

Ergo; hvorfor er dette da et treff hvor ikke _gatebiler_ får kjøre. De fleste jeg får mail av el ringer klager på at Gatebil er for restriktive mht til prøveskilter!

 

Jeg synes det er helt greit at noen liker Gatebiltreff og andre misliker det, men diskuter på grunnlag av hvordan fakta er og ikke gå i den vanlige fella på dette forumet og vri alt til noe usakelig.

 

Espen

 

FLOTT inlegg Espen! Helt enig med deg her!

-1994 Volvo 850 T5 290 hk

-1993 Mitsubishi Galant 1.8 16v

-1988 Honda Crx

-Volvo 440 1.7

-Audi S4 4.2 Quattro (Broder`n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hyggelig å se at diskusjonen er i gang igjen!

 

Til deg med den hvite Sierra'n: Du er vel en av dem som har kjørt mest på Gatebil opp i mellom åra? Husker ihvertfall godt at jeg har liggi både foran og etter deg ved ganske mange anledninger...

 

Som Espen sier: Den "vanlige" mann i gata får masse kjøretid, det blir sluppet på en plass mellom 130-160 biler på banen hver dag. Og at man må stå opp tidlig for å få plass.......det trenger vel ingen kommentar???

 

Og til slutt til alle dere med regnestykker: Ta gjerne kontakt med Gatebil, enten på telefon eller mail, og fortell hvordan det skal gjøres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at diskusjonen er i gang igjen!

 

Til deg med den hvite Sierra'n: Du er vel en av dem som har kjørt mest på Gatebil opp i mellom åra? Husker ihvertfall godt at jeg har liggi både foran og etter deg ved ganske mange anledninger...

 

Som Espen sier: Den "vanlige" mann i gata får masse kjøretid, det blir sluppet på en plass mellom 130-160 biler på banen hver dag. Og at man må stå opp tidlig for å få plass.......det trenger vel ingen kommentar???

 

Og til slutt til alle dere med regnestykker: Ta gjerne kontakt med Gatebil, enten på telefon eller mail, og fortell hvordan det skal gjøres...

 

Dessverre, jeg har kun vært utpå engang med sierran min og det var en time september i fjor.. Men det er en som ligner som pleier å kjøre mye, men han har cossie vinge og doble webere..

 

Ingen som trenger å fortelle gatebil åssen det skal gjøres, det har de skjønt for lenge siden.. Er jo en grunn for at de gjør det så bra..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, jeg har kun vært utpå engang med sierran min og det var en time september i fjor.. Men det er en som ligner som pleier å kjøre mye, men han har cossie vinge og doble webere..

 

Ingen som trenger å fortelle gatebil åssen det skal gjøres, det har de skjønt for lenge siden.. Er jo en grunn for at de gjør det så bra..

 

 

Hehe, ja da har jeg tatt feil av dere... men du er jo velkommen til å prøve igjen i sommer da, denne gangen med en drivaksel som holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å kjøre der med 115hk?

 

Alt går ann, men på ett slikt treff som gatebil så blir du vel bare mere i "veien" enn til "nytte".

 

Hvis du aldri har kjørt på bane før, så hadde jeg i alle fall ikke tatt jomfrudommen på gatebil, ta heller og meld deg inn i Opelklubben og prøv banekjøring under litt mere ordnede former.:blunk:

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig som Audifanatic sier.

 

 

har du dimma forcen`??

 

Jeg har dimmet, hørte visstnok for dårlig til å kunne skyte, og da sa jeg at de kunne bare sende meg hjem. Snakket om noe sånn sivilforsvaret osv, men var ikke aktuelt for min del :titties:

 

Får se om jeg tar meg turen på gatebil. blir i såfall Vålerbanen da det er enklere å få seg tilskuerplass og litt lettere å gå rundt å titte.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går ann, men på ett slikt treff som gatebil så blir du vel bare mere i "veien" enn til "nytte".

 

Hvis du aldri har kjørt på bane før, så hadde jeg i alle fall ikke tatt jomfrudommen på gatebil, ta heller og meld deg inn i Opelklubben og prøv banekjøring under litt mere ordnede former.:blunk:

 

Du kan kjøre med hva som helst..

 

September i fjor var et "funkerdettada" treff for meg, så det var lavt ladetrykk og lite satsing..

 

Men merker at gatebil tilskuere er ikke den gjengen du skal satse på å ha i nærheten på din banejomfrutur.. Jeg fikk høre etterpå at jeg kjørte som en kjerring bare fordi jeg ikke tok hele breisladdsvingen sidelengs.. Det at jeg satt bra rundetider og kjørte fra flere biler med mer HK en meg var det ingen som la merke til.. hehe..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja da har jeg tatt feil av dere... men du er jo velkommen til å prøve igjen i sommer da, denne gangen med en drivaksel som holder...

 

Ja, denne sesongen blir det mer ladetrykk og mer satsing.. Var kjipt med den drivakselen..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatebil er bra fordi det samler eliten av folk i landet med de "beste" bilene (PØH!) og de beste skillsene, og dermed får tilskuerne sett kjøring i verdensklasse (?).

Morsomt og rølpete er det ihvertfall, og hvis det ikke kræsjer med powermeet så skal jeg dit iaff. Det er jo helt rått.

Men de burde satt ned prisen for folk som er der hele helga og sånt, blir så dyrt. (Generellt har de lagt seg på et altfor høyt prisnivå sett i lys av at det stort sett er supraer uten skilt og sånt utpå banen, fosser ikke over av litt ukonvensjonelle ting som har tusenvis av HK, evt superbiler som ferrari enzo, carrerra GT osv). Er jo gatebiler det og.

 

 

 

Derfor blir det nok en dag bare for meg, er greit nok. Ikke uspiselig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår