Ola Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Hehe.. Motoren passer inn... Men det er ikke dermed sagt at en som gikk handel og kontor, og aldri har skrudd bil før klarer jobben da..! Det er MYE som skal gjøres.. Ny radiator plasering, IC, flytting av div tanker, nytt ledningsnett (det er ikke rent lite på turbo 5`rn..), oljekjøler.... etc etc.. Høres enkelt ut at motoren går rett i, men det er ikke tilfelle.. Men det er enkelt kontra å sette 5`r i en 4 syl audi ja ;) Er ikke BARE å skru liksom.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Originally posted by tekNetium Kan du sverge på det, og samtidig gi meg det skriftlig med rett til erstatning fra deg om det er feil? :) Er nemlig tent på å kjøre igang med RS2, S2, S4 eller S6-rekkefemmer i min 1985 Coupé Quattro. har satt inn en s2 motor i en 86 coupe quattro, passer bedre der den enn den orginale 10v motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-RF Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Går det an å sette i en S2 motor i en Audi 90 Quattro 10V. 1990 modell. Hvis det går hva må eventuelt også byttes ? Hvor mye tåler girkassen osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Originally posted by Audi-RF Går det an å sette i en S2 motor i en Audi 90 Quattro 10V. 1990 modell. Hvis det går hva må eventuelt også byttes ? Hvor mye tåler girkassen osv. Det blir akkurat som nevnt ovenfor.. :) Girkassa holder nok til de fleste av oss... :) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-RF Skrevet September 24, 2003 Rapporter Share Skrevet September 24, 2003 Hvor mye tåler den originale girkassen da ? Liksom før den begynner å holde igjen på kreftene. Hva annet må byttes om man skal sette i en 2,2 turbo motor ? Bremser o.l ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet September 24, 2003 Rapporter Share Skrevet September 24, 2003 Lurer en del på det selv. Det må vell registreres som en urQ da tror jeg, men er ikke sikker.. det er vell råere bremser foran og skiver bak tenker jeg.. men som sagt ikke sikkert.. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Er samma girkassa på S6 og 20 ventilern etter hva jeg har skjønt. Er flere som har gjort det samme, og den eksisterende girkassa går greit.. til et visst punkt (hvis du ikke trimmer motoren ytterligere) Skal bilen bli godkjent må det byttes ut bremsesystemer. Og så må den vises med orginal turbo :D Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 bremsene på 20v og s2 er de samme. for å få det godkjent er nok det beste å sette på litt større bremser enn det som er på s2/4/6 og snakke med biltilsynet om videre oppgradering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.