Gå til innhold

Kilde til støy

Ranger emnet


PsychoPat

Anbefalte innlegg

nei, det skal ikke gi noe støy slik du har plassert de. Inngangene på både processor og forsterkre er av såkalt pseudo balansert type og dette eliminerer støy som blir indusert i signal kablene -har beskrevet den flere ganger før - ;) MEN... har du støy problemer eller?? muligens litt for tidlig idag men forstår ikke helt om det er noe problem :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alu folie hjelper svart sjelden... men heller sjek alle RCA pluggene dine og se at alle jordings lodde punkten i de er riktige, da en slik feil vil gi deg syk mye støy -og som nevnt på pga pseudo balanserte inngangen fungere: er det brudd i "minus" (eller plus og) på signalen vil ALT støy bli forsterket og da høres syk mye nemlig... det blir nesten på samme måtte som ved "brente jordings banner" som så mange kaller det, i bildet kan man se at du har ganske skarpe knek i RCA pluggene ;)

 

forsvinner støyen når du drar ut RCA pluggene? -var systematisk når du prøver deg frem ;) og lykke til!

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lykke.. Jeg tror signalprosessoren er litt ustabil. I starten fora den diskanten med et sykt høyt signal, etter dette virker ikke den ene diskanten lenger. Jeg har prøvd å bytte utgang på forsterkeren, virka fortsatt ikke... Så da har jeg kanskje en ødelagt diskant og en signalprosessor, årsak ukjent!

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat koblet ferdig. Jeg trenger ingen tips angående hvordan jeg generelt skal fjerne støy, men er dette en ekstrem støykilde?

 

 

stykilde.jpg

 

Husker at en kompis av meg hadde umåtelig mye støy, engang da også med EPX2. Da var ihvertfall den def. Mulig at jeg vet av en annen (min gamle). Den skal være ok. Send meg mail, hvis du vil at jeg skal sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår