Gå til innhold

Hvordan begynne med bilcross?

Ranger emnet


Ducklink

Anbefalte innlegg

det har vel noe med homologeringa å gjøre tror jeg. Foreksempel må du kjøre med 8v i en bil som orginalt ble levert med 8v. Er vell derfor veldig få bygger 242 i super pga at de ikke får kjørt med 16v

 

da må det være spess for super 1600 klassen i såfall, har sett pv med volvo evo motor å det er jo 16v, er ikke det orginalt på en gammel PV...

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis det er sakariasen du mener så kjører han 8v. alle evo topper er ikke 16v

 

aner ikke hvem som eide PV`n men den var med 16v... er lenge siden jeg så den... var bare noe jeg så på nette...

 

men... hva da med wankel?? har jo ikke ventiler:P hehe

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem har vell noen rare formler dom kaller omregningsfaktor.

wankel bilene må jo ogå kjøre med mere vekt enn andre.

man trenger jo snart universitets utdannelse for å skjønne seg på alle de rare regla de lager

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må det være spess for super 1600 klassen i såfall, har sett pv med volvo evo motor å det er jo 16v, er ikke det orginalt på en gammel PV...

 

16V er ikke EVO!:nono: EVO toppen er 8 vetilert!:respect Spesial laget av Kent Karlson (http://www.motordesign.se/) i Sverige for å kunne lever mere enn 531 toppen som er Volvo sin "værste" topp!

Riktig som nevnt over at i Super kan man ikke kjøre med flere ventiler en modellen ble solgt med! Derfor marked for Kent Karlson sin EVO topp! (og han leverer stål blokk opp til 3,0liter)!

Men i National er dette ikke noe krav, jeg tenker det evt var i den klassen du så PV`n med 16V!:thumb

 

motordesign.jpg

 

Sry, men nå er vi veldig off topic!

 

Mvh

LSR :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16V er ikke EVO!:nono: EVO toppen er 8 vetilert!:respect Spesial laget av Kent Karlson (http://www.motordesign.se/) i Sverige for å kunne lever mere enn 531 toppen som er Volvo sin "værste" topp!

Riktig som nevnt over at i Super kan man ikke kjøre med flere ventiler en modellen ble solgt med! Derfor marked for Kent Karlson sin EVO topp! (og han leverer stål blokk opp til 3,0liter)!

Men i National er dette ikke noe krav, jeg tenker det evt var i den klassen du så PV`n med 16V!:thumb

 

motordesign.jpg

 

Sry, men nå er vi veldig off topic!

 

 

Mvh

LSR :volvopower:

 

oki, takker for info...:)

Å ja, vi har en tendens til å gå off topic her i bilcross/rallycross trådene, hehe...

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår