TheMadDog Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Hei. Jeg kjører en monoblokk på et stk sub. (4 Ohm, enkelspole) og et frontsett på en tokanaler. Jeg har lyd i alt bortsett fra suben! Hva gjør jeg?? Har prøvd suben på den andre forsterkeren, der fungerer den. Begge forsterkerene har led som viser ar de er "på", disse lyser. Finner heller ikke noen innstillinger på hvordan dette skal feil. Har en meny for suben og den viser "på". Er ganske frustrert nå så takker gjerne for tips! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Racing Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 mål om det kommer noe strøm ut av kanalen på monoblokka, da finner du ut om utgangen virker.. Siter Lundberg Performance 88 Volvo 740(Weber) 85 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Har en meny for suben og den viser "på".Så da har du også koblet monoblokken på Sub-utgangen fra spilleren? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 mål om det kommer noe strøm ut av kanalen på monoblokka, da finner du ut om utgangen virker.. dette er vel ganske meningsløst når han har testet suben OK på en annen forsterker da, så vi har alleredet utelukket at suben er defekt. ville heller prøvd å bytte om på signalkabelen for å sett om forsterkeren i det heletatt fikk signal (om de er koblet på hver sin signalkabel da, vel og merke). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Vel, ja, suben virker. Tror feilen ligger i enten monoblokken, eller i en eller annen innstilling på cd-spilleren. Som om jeg må "åpne" utgangen liksom? Og ja, signalkabelen er koblen i sub utgangen på spilleren og til inngangen på monoblokka. Har dessvere ikke måleutstyr her til og måle utgangene. Fins det en annen måte og gjøre det på? Og et spørsmål til: Suben som er enkelspolet, 4 ohm. Hvordan skal den kobles i monoblokka? Den har liksom L- , L+ , R- , R+ Men det er ikke merket om den kan brokobles?? Phoenix Gold Octane R15:0:1 http://www.sonicelectronix.com/item_1490.html http://phoenixgold.com/2004/octane-ramps.html Pioneer Premier DEH-680 http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/product/details/0,,2076_310069882_291094587_tab=B,00.html?compName=PNA_V3_ProductDetailsComponent Her er litt produktinfo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Vel, fant ut nå at den ikke kan brokobles. Jeg har prøvd og kjøre den "brokoblet" dvs, kjøre pluss på ene siden og minus på andre siden, men det har vel ikke relevans med problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Hvordan skal den kobles i monoblokka? Den har liksom L- , L+ , R- , R+ Men det er ikke merket om den kan brokobles?? Den har ikke L og R, den er bare utstyrt med doble utganger for å gjøre det lettere/enklere/penere å koble opp to sub'ber. En monoblokk kan ikke brokobles, man trenger to kanaler for å kunne brokoble noe. Har du koblet Sub-utgangen til BEGGE inngangene på monoblokka? Både L og R altså? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 jeg har en ledning ikke sant. Pluss og minus. Så har jeg som du sier, dobbel opp på monoblokka, har koblet på "en side" og den andre "siden" og på endene. (som en vanligvis brokobler) Men ikke dobbelt opp med kabler nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Godt. Det skal ikke gjør noen forskjell hvem av + og - du kobler til, de er paralellkoblet inni forsterkeren uansett. Men igjen, har du koblet Sub-utgangen fra spilleren til både L og R-inngangen på forsterkeren? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Har dessvere ikke måleutstyr her til og måle utgangene. Fins det en annen måte og gjøre det på? kan jo altids gjøre den "smertefulle" måten ved å ta høyttalerkabelen som er kobla til subben å ta + og - på tunga:P funker jo fint de da... bare ikke ha på så jævli høyt.... :oohh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 kan jo altids gjøre den "smertefulle" måten ved å ta høyttalerkabelen som er kobla til subben å ta + og - på tunga:P funker jo fint de da... bare ikke ha på så jævli høyt.... Hysj nå, vi må få hans tillit først før vi lokker han utpå... :D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Ja, har tre RCA utganger fra spilleren: Front, Rear, og SW, Bruker Front på en to kanaler (frontsett), Og SW på monoblokka (suben) Men det er kun liv i frontsettet. Ja og så 6x9 ene i hatthylla, kjørt fra spilleren btw. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Ja, har tre RCA utganger fra spilleren: Front, Rear, og SW, Bruker Front på en to kanaler (frontsett), Og SW på monoblokka (suben)Godt godt, men jeg husker ikke helt i farta om det én single SW-utgang fra spilleren eller om det et par? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Hysj nå, vi må få hans tillit først før vi lokker han utpå... :D Hæhæ(A) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Godt godt, men jeg husker ikke helt i farta om det én single SW-utgang fra spilleren eller om det et par? Det er par ja, left, right. Samme inn på monoblokka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg