Gå til innhold

Esmyr: VW Golf GTI-R2 Bilder/film fra sommertreff s.22-23

Ranger emnet


esmyr

Anbefalte innlegg

Hehe, om jeg prøver, så feiler jeg garrantert. Også koster det en formue og få det rettet opp i gjenn :P Så Skal se han an litt på det :P

 

Bra bilder :P

 

 

Ja det har blitt dyrt noen gang men sån e da å ska prøv;)Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 399
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I går natt skiftet jeg pluggene, biln vart mye bedre respons på :D så tok jeg av filtre for rengjøring det er jeg glad jeg jorde for de så ikke ut inni rørene mellom filter å innsug :shock:

 

Her er bildene av rengjøring å ombygging av rør pga vil ikke ha så mye dritt i motorn..blir å kjøpe nytt filter å bygge rørene bedre etterhvert!:)

 

SSA50766.jpg

 

Litt mye dritt i røret ja!!

 

SSA50767.jpg

 

SSA50768.jpg

 

SSA50769.jpg

Lagde nytt rør å jenget opp nytt hull for sensorn på bilde.

 

SSA50770.jpg

Skrubbet alt med zalo å et annet rengjøringstoff så det vart godt som nytt :D

 

 

 

Slik vart det ferdig montert med ny varmeisolering på rør :D

 

SSA50771.jpg

 

SSA50772.jpg

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________

FØR:var noe finere

 

SSA50676.jpg

 

ETTER:

 

SSA50773.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de som bygde bilen tidligere visste hva de drev med - det gamle oppsettet er jo noe av det lurere som er, hvordan få kaldluft og konfilter, de fleste som monterer konfilter går i den fella at motoren suger mer varmluft enn orginalt, og derfor har dårlig effektuttak m/ konfilter.

Dersom du satser på banebil og vil ha bedre ytelse og respons tror jeg du burde vurdere å legge det opp slik det var. Det er en smule styggere ja, men det blir gjort av en grunn. Slik du har lagt det opp nå vil du antageligvis suge langt mer varmluft enn det du tidligere gjorde. Banebiler trenger vel ikke cleant motorrom?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de som bygde bilen tidligere visste hva de drev med - det gamle oppsettet er jo noe av det lurere som er, hvordan få kaldluft og konfilter, de fleste som monterer konfilter går i den fella at motoren suger mer varmluft enn orginalt, og derfor har dårlig effektuttak m/ konfilter.

Dersom du satser på banebil og vil ha bedre ytelse og respons tror jeg du burde vurdere å legge det opp slik det var. Det er en smule styggere ja, men det blir gjort av en grunn. Slik du har lagt det opp nå vil du antageligvis suge langt mer varmluft enn det du tidligere gjorde. Banebiler trenger vel ikke cleant motorrom?

 

 

Eirik

 

Jepp, og grunnen til at det var så mye støv der kan grunnes enten dårlig konfilter eller dårlig behandling/vask av filteret. Konfilter bør vaskes en gang i månden med riktig såpe om vintern!

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suger ikke mye varmluft der a?

 

Jo litt men det er bare midlertidlig til jeg får nytt filter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Så ut som om det trengte en vask ja :P

 

Jepp..en kraftig!Vil ikke ødlegge biln pga litt dritt i innsuget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg hadde vurdert et scoop eller lignende over filteret sånn som du har lagt det nå...

 

 

Som sagt så er dette bare midlertidlig siden jeg venter på nytt filter! Har tengt på scoop ja men det blir ikke før pansret skal lakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de som bygde bilen tidligere visste hva de drev med - det gamle oppsettet er jo noe av det lurere som er, hvordan få kaldluft og konfilter, de fleste som monterer konfilter går i den fella at motoren suger mer varmluft enn orginalt, og derfor har dårlig effektuttak m/ konfilter.

Dersom du satser på banebil og vil ha bedre ytelse og respons tror jeg du burde vurdere å legge det opp slik det var. Det er en smule styggere ja, men det blir gjort av en grunn. Slik du har lagt det opp nå vil du antageligvis suge langt mer varmluft enn det du tidligere gjorde. Banebiler trenger vel ikke cleant motorrom?

 

 

Eirik

 

Filtret er montert slik pga det var bare et drittfilter..de som bygde motorn som ha satt på noe som man kunne brukt i kaffetraktern..hehe;)Det blir ikke bygget om slik det var men mye bedre:)Stygt vart det ja men bare midlertidlig.Litt varmt blir de ja men ikke noe fare i et par uker!

Nei de trenger ikke være så fint i motorn men det er nå smak å behag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og grunnen til at det var så mye støv der kan grunnes enten dårlig konfilter eller dårlig behandling/vask av filteret. Konfilter bør vaskes en gang i månden med riktig såpe om vintern!

 

Riktig:thumb Veldig dårlig filter..så ut som de hadd borret hull for å sette det fast med strips??jaja..kommer nytt snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig prosjekt :) hadde vært morro å kunne drivi på med bil og bur en gang ja :)

 

Takk:)ja det er arti å holde på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår