Kveite Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Har et problem med at lambda lyset lyser konstant. Har forsåvidt gjort det i nærmere et halvt år nå, men det er ikke min bil så vil ikke ha på meg skammen :) Den skal nå snart inn på service igjen, den har vel kjørt 210 000 eller noe sånt. Men etter en telefonsamtale ble det sagt at de skal ha 4500,- bare for å feilsøke og så mer for å rette feilen. Jeg tenkte å prøve selv. - Har flere ganger tatt av batteriet for en stund. I begynnelsen løste det problemet i en stund, men nå kommer lyset på igjen med en gang jeg starter opp igjen. - Har nå lest av feilkoden i "diagnoseboksen" og slettet feilmeldingen. Feilmeldingen kom på igjen med en gang jeg begynte å kjøre. Feilmeldingen var 5-2-1 som jeg har lest av til å være "Oxygen sensor heating faulty" eller et annet sted "Front O2 Sensor Heating Faulty". - Har også hørt at det kan være en slange som er morken og slipper inn falsk luft. Vet ikke helt om jeg har sett på alle slangene, men de jeg har funnet så rimelig bra ut. Men skal ikke la denne muligheten slippe helt unna. Det jeg lurte på er om noen har vært borti dette problemet før.. Om det bare er til å bytte den ene sensoren, sannsynligvis.. Hvor denne sensoren det er snakk om befinner seg.. Har sett en sensor som står i utgangen på luftrenserboksen, festet med en gummiring av noe slag. Navnet skal visst være Intake air temperature sensor noe som mulig ikke har noe med dette å gjøre i det hele tatt :) Det er snakk om en 850 1995 2,5l 20v 144hk. Nøyaktig motorkode husker jeg ikke Er takknemlig for svar og folk som tar seg tid til dette. Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortiz Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Den slangen som pleier råtne bort finnes bare på turbomotorene, og sitter da i enden på innsuget. Etter feilkoden din å dømme vil jeg tro at feilen ligger i selve lamdasonden. Sitter et varmeelement i sonden som da trolig er defekt. lamdasonden er plassert i fremre delen av eksosrøret, før katalysatoren. Kontaktstykket er festet på oversiden av girkassa. Har også vært borti at luft temp. giveren i innsugslangen har vært defekt,men da ville du ha fått feilkode på den. Siter 95 Volvo 855 81 Porsche 911SC 75-Bmw 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kveite Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Kontaktstykket? Hva menes med det? Men skal det ikke være to lambda sonder i systemet som sammenlignes for å vite om systemet er ok? Om den som står rett foran katalysatoren er fremfre sonde, står den bakre rett etter katalysatoren da? Trodde den fremre skulle være helt oppi luftinntaket, men det er sikkert helt feil. Tviler ikke på deg, men vil bare få helt klart for meg systemet :) Skal ta den opp på bukk senere i uken så får jeg se Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortiz Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Med kontaktstykket mener jeg bare kontakten til sonden. 850ene har bare en lambdasonde og den sitter før katalysatoren. De nyere bilene har ofte to. En før og en etter kat. Siter 95 Volvo 855 81 Porsche 911SC 75-Bmw 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.