DaButcher Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Det er ingen krav til batteri i bagasjerom, da utenom at batteriet må jo selvsagt henge fast. videre, må kabelen være sikret mot gnissing på utsatte steder. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Ah.. Ja. Kom også på det med sikringene nå.. Tror jeg skal bruke slike automatsikringer..? Hvordan størrelse på kabelen burde jeg bruke? 50mm2? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Det er ingen krav til batteri i bagasjerom, da utenom at batteriet må jo selvsagt henge fast. videre, må kabelen være sikret mot gnissing på utsatte steder. Så jeg kan ha et syrebatteri i bagasjen uten å måtte ha hel plate bak bakseteryggen? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 jepp er det han mener ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Jeg har batteri mitt i høyre hjulbrønn, lagde "batterikasse" baki der. Biltilsynet så ikke en gang baki der når jeg var å godkjente bilen om til turbo..Så..Men midt sitter GODT. Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Hmm.. Du har ikke noen bilder om den festinga di? Hvordan lagde du batterikassen? Hvilket materiale brukte du? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Hmm.. Du har ikke noen bilder om den festinga di? Hvordan lagde du batterikassen? Hvilket materiale brukte du? Jeg har batteriplate som er sveist oppå "kanten" og i skjermen.. Så er batteriet skrudd fast, som i en vanlig bil.. Kabelen min er skjermet med sirkulærskjært skjerming (fra clas'eren). Ellers, har jeg ingen sikring bak.. Som sagt, ingen krav til sikring fra b.t. Kan kanskje være greit, i tilfelle noen kræsjer inn i skjermen din, men jeg ser ellers ikke noen større farer ved manglende sikring bak, enn manglende sikring fremme. Forøvrig må en sikring være KRAFTIG, om du tenker på hvor mye starteren din drar! Man kan vel bruke flere sikringer, istedenfor en stor, men.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Hmm.. Du har altså laget en plate OVER hjulbrønnen, som du har festa batteriet til? Er denne plata stor? (Tykkelse) Hvor stor kabel brukte du til batteriet? (mm2) Hva er sirkulærskjært skjerming? Hvordan sikring anbefaler du? Tenkte som sagt på automatsikring bak. Til både stereo å batteriet. Samt en sikring foran i motorrom. (Ikke automatsikring) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 sveiste en firkanramme jeg skrudde fast i vangen pluss innerskjermen, og ett bein ned i bakkant. har også sett noen enklere løsninger hvor folk rett og slett bare har skrudd den orginale batterikassa rett i hjulbrønnen. Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Ahh.. Var jo ikke så dumt den løsningen der, kentsor.. Tror jeg skal gå for noe ala det der jeg.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Min er tilsvarende, men jeg har batteriplate fra Mercedes 190 og da batteriklemme-mekanisme fra mercedes w123 ambulanse Ikke at det er vesentlig, jeg kunne jo fint brukt blinklyspærer fra Porsche HELE ledningen min er trekt i sirkulærskjært kabelbeskyttelse fra claseren Det gir deg også mer "clean" look i motor-rommet, at du slipper de røde kablene som roper "Hei, her er jeg!". Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Hmm.. Så ikke så værst ut det der Dabutcher... Men en ting. Hva er sirkulærskjært kabelbeskyttelse? Er det forskjel på sirkulærskjært kabelbeskyttelse å en vanlig kabel liksom? Hva gjorde du med ledningene i motorrommet? Hvordan skjøtet du dem? Eller fjernet du dem å la den sirkulærskjært kabelbeskyttelsekabelen din helt fram til der den røde har vært? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Hmm.. Så ikke så værst ut det der Dabutcher... Men en ting. Hva er sirkulærskjært kabelbeskyttelse? Er det forskjel på sirkulærskjært kabelbeskyttelse å en vanlig kabel liksom? Hva gjorde du med ledningene i motorrommet? Hvordan skjøtet du dem? Eller fjernet du dem å la den sirkulærskjært kabelbeskyttelsekabelen din helt fram til der den røde har vært? Jeg har en AGU sikringsholder fremme, men jeg skrudde denne kabelen i samme "blokken" som den gamle batterikabelen henger i.. Yes, noen vil tenke at jeg er crazy insane som ikke har sikring, men en original bil har ikke sikring den heller!! Riktignok var det rett før batteriet mitt røk, når jeg fikk henger inn i bakskjermen, men, men.. shit happends.. kanskje jeg monterer en sikring en gang i fremtiden... Anyhow, sirkulærskjært kabelbeskytter er ganske logisk en beskyttelse som er skjært sirkulært. dvs. i "sirkler". Den er ikke skjært på samme måte som man sløyer en fisk, men den er skjært i sirkler, som gør at du kan "stramme" den rundt nesten enhver kabeltykkelse. Ps. det er litt jallajobb å montere den,om du vil den skal sitte helt tight, med mindre du har kabel som er identisk med indre diameter på beskyttelsen. Tror du får 5 meter for ca. 70 kr på claseren http://www.clasohlson.no Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Jeg anbefaler deg å kikke i denne gamle tråden, laget av aremme: Flytting av batteriet bak! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.