El_Joki Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Har et problem med at lyden i høyttalerne faller ut i ny og ne. Noen som vet hva det kan være? Jeg har sjekket alle koblinger bak spillerne å slikt å det skal være i orden. Noen som vet hvor høyttalerkablene skiller seg ut fra multikontakten til spilleren? Alt virker til å være i orden bortsett fra lyden i dør høyttalerene. Har en Pioneer Avic X1BT med iPod adapter, cd-skifter, bluetooth adapter, display adapter, GPS, sub og alt sånt fungerer som det skal, det er kun lyden i høyttalerene som forsvinner. Lurte på om noen visste om det va en kontakt eller no slikt der høyttalerkablene skiller seg ut som kan være løs eller slitt... Takker for alle svar. Plagsomt med stereo til X antall tusen uten at det er lyd... Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Alle høyttalerne faller ut samtidig altså? Hva må du gjøre for at lyden skal komme tilbake, siden dette skjer bare i ny og ne? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Den kommer å går av seg selv. Det spraker litt å så detter den ut. Ganske tydelig at det e dårlig kontakt et sted, men hvor? Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Den kommer å går av seg selv. Det spraker litt å så detter den ut. Ganske tydelig at det e dårlig kontakt et sted, men hvor? Det er to muligheter. 1. Dårlig kontakt i f.eks skjøten som er ut til hver dør, eller overslag på en høytalerkabel. Da kan spilleren slå av forsterkeren som er innebygd, for at den ikke skal gå i stykker. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Men hvis det er dårlig kontakt ut til hver dør skulle da alle 4 høyttalerene falle ut? Hva mener du med overslag? Ikke helt dreven angående bilstereo? Har lagt merke til at lyden ofte detter ut hvis jeg slamrer igjen fører døra, å noen gang kommer den tilbake hvis jeg kjører på litt humpete vei så det er nåkk dårlig kontakt ja, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete... Alt har funket helt greit helt til for et par dager siden... Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Men hvis det er dårlig kontakt ut til hver dør skulle da alle 4 høyttalerene falle ut? Hva mener du med overslag? Ikke helt dreven angående bilstereo?Har lagt merke til at lyden ofte detter ut hvis jeg slamrer igjen fører døra, å noen gang kommer den tilbake hvis jeg kjører på litt humpete vei så det er nåkk dårlig kontakt ja, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete... Alt har funket helt greit helt til for et par dager siden... Altså. Høytalerene i dørene er koblet på spilleren, og du har bass på forsterker? Hvis den ene høytalerkabelen kortsluttes, eller kommer i kontakt med bilens karosseri, så vil lyden forsvinne. For meg høres det ut som at problemet ligger i døra. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Takker for svar... Riktig som du sier. Høytalere på spiller å bass på egen forsterker. Har begynt å mistenke mer å mer at problemet er i døra ja. La merke til at når lyden va borte å jeg kjørte med venstre hjulet på kjettingspor så spraket det litt nu å da, mens når høyrehjulet "ristet" skjedde ingenting. Får åpne opp der å se... Håper bare det er en åpenbar feil som jeg lett kan fikse... :P Kjørte en 25 mils kosetur idag å det va kjedelig uten lyd gitt! Men plutselig kom den tilbake å æ va berga de siste 6 milan. :P Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Takker for svar... Riktig som du sier. Høytalere på spiller å bass på egen forsterker. Har begynt å mistenke mer å mer at problemet er i døra ja. La merke til at når lyden va borte å jeg kjørte med venstre hjulet på kjettingspor så spraket det litt nu å da, mens når høyrehjulet "ristet" skjedde ingenting. Får åpne opp der å se... Håper bare det er en åpenbar feil som jeg lett kan fikse... :P Kjørte en 25 mils kosetur idag å det va kjedelig uten lyd gitt! Men plutselig kom den tilbake å æ va berga de siste 6 milan. :P det er nokk dårlig kontak i døren di ja : det er en hurtig kobling i døra di ,,, spray den med kontakt spray eller lignende:) ' evt brudd i døra/ a stolpen ta å måle deg frem. lirke ledningen mens du måler. så ser du om det blir kontakt feil:-) Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg