BurleY Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hei! Jeg skal ha ny spiller. Har sett endel på alpine, men er åpen for flere merker. Kan dere si meg hva som er et bra kjøp av spiller, inntil 3000 kr for spilleren. Mvh Kristian Siter Kristian Bjørke Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 da hadde jeg gått for denne pioneer DEH-P5900MP http://www.pioneer.no/no/products/25/121/61/DEH-P5900MP/index.html eller denne pioneer DEH-P6800MP http://www.pioneer.no/no/products/25/121/61/DEH-P6800MP/index.html Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Jeg kjøpte en Alpine CDA 9853R igår. Den kostet 3700. Tidligere har den kostet mye mer, men de går billig nå fordi det kommer nye modeller. Jeg hadde fra før en kjip Sony spiller, fronthøyttalerene gikk på en dårlig forsterker, og subben gikk på en annen forsterker. Jeg trodde ikke det skulle bli noe forskjell på lyd når jeg bytta spilleren, men når jeg starta den opp fikk jeg hakeslepp. Lyden var mye penere enn med sonyspilleren. Menyene er deilige. Du blar i dem ved å dra fingeren over touchstripen, og går inn på funksjoner ved å trykke inn stripen. Du kan velge farge på de 4 blå knappene, 512 ulike kombinasjoner av Rødt Grønt og Blått (RGB), lyset i hjulet og de andre knappene kan velges mellom rødt og grønt. Den funksjonen jeg likte best, er den motoriserte fronten. Den går ned av seg selv og spytter ut cden når du trykker på eject. Når du putter i ny cd, går den opp igjen. Dette er en stilig gimmic, men alpine har strekt det enda litt lengre. Du kan justere hvordan frontpanelet skal stå. Du kan vippe det oppover i 3 trinn. toppen av fronten holder seg der den skal, mens den skyver fronten ut nede. Dette var en funksjon som jeg ikke visste om, og ikke trodde jeg hadde bruk for. Nå får jeg helt angst hvis panelet står i normal cdspiller posisjon, betjeningen er jo så mye greiere når den er vippa litt ut. :D Det er også masse funksjoner for lydinnstilling. Du kan gå inn på alpine sine sider på internett og justere equalizer, forsinking i høyttalerene og delefrekvenser. Når du har gjort det, lagrer du filen, brenner den ut på en cd (gjerne sammen med annen musikk) og trykker på DOWNLOAD i menyen på spilleren. Vips, så er innstillingene lagt inn på spilleren. Anbefales på det sterkeste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Det er også masse funksjoner for lydinnstilling. Du kan gå inn på alpine sine sider på internett og justere equalizer, forsinking i høyttalerene og delefrekvenser. Når du har gjort det, lagrer du filen, brenner den ut på en cd (gjerne sammen med annen musikk) og trykker på DOWNLOAD i menyen på spilleren. Vips, så er innstillingene lagt inn på spilleren. Anbefales på det sterkeste. Nå er vel ikke det noen anbefalt løsning da man ikke hører hvordan det låter før man brenner det ut ;) Men vet man at det fungerer og har testa det ut kan det være ok med en CD med alle innstillingene på :) Ellers er det en grom spiller! Har selv 9855 :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurleY Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Takk for gode svar ! Men jeg har liksom bestemt meg for Alpine, hadde Pioneer nå. Så hvilken modell av Alpine spillerene anbefaler dere? ca max pris er 3000,- Mvh Siter Kristian Bjørke Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Denne kanskje? selges for 2995,- hos Eltek. Ikke fullt så fancy som 9853/55 men har de fleste funskjonene du trenger. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brækkdans Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Husk at Alpine er vell de eneste på markedet med 2 års garanti;) Eller er jeg dårlig oppdatert? Har brukt en 9815RR i 4 år nå..Feilfritt! =) Lykke til! Siter * 03 VW Passat TDI Highline x 98 Mitsubishi Galant GLX x 93 BMW 525 TDS Touring x 93 Honda Accord Coupe x 91 Audi Coupe 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurleY Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=5&c1=5&c2=5&c3= Hva tror dere om denne? Siter Kristian Bjørke Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Den er veldig bra! Kjøpte ein sånn forrige veke til fordel for min gamle Pioneer 6800. Denne er masse meir diskret av seg og eg syns at lyden var bedre. Hadde absolutt gått for den;) Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurleY Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=5&c1=5&c2=5&c3= Hva tror dere om denne? Det ble til at jeg kjøpte denne :) Siter Kristian Bjørke Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg