Gå til innhold

Diverse smårusk

Ranger emnet


volvosnurr

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle se litt ekstra på bila, nå når jeg er fotgjenger.

Er vel slikt vi kaller smårusk...:-P

 

1. Varme-apparatet blir varmt kun når jeg ruser motor'n skikkelig. Deffekt varmeveksler kansje?

 

2.Motor'n i bilen er en B230FB, ombygd til FT

Noen som har no peiling om finetuning på dissa motora? Tror kansje at turbo'n begynner å bli litt sliten i lagerne(???)

 

3. Har noen en el.antenne til meg!?

 

4.speedo'n har tatt kvelden, ergo har Autopiloten streika. Noen som har no ideer.

 

En gang for alle: Det er en Lilla-metallic 940 B230ft 91 mod. Svart interiør og skinn :partyon:

 

Takker for alle innspill, står litt fast på disse tinga.... :confused:

-Celica GTi

*Volvo 940 TIC

*91mazda 626 2.2i,

*87Volvo 240(rund-velt)

*85Ford Escort(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle se litt ekstra på bila, nå når jeg er fotgjenger.

Er vel slikt vi kaller smårusk...:-P

 

1. Varme-apparatet blir varmt kun når jeg ruser motor'n skikkelig. Deffekt varmeveksler kansje?

 

2.Motor'n i bilen er en B230FB, ombygd til FT

Noen som har no peiling om finetuning på dissa motora? Tror kansje at turbo'n begynner å bli litt sliten i lagerne(???)

 

3. Har noen en el.antenne til meg!?

 

4.speedo'n har tatt kvelden, ergo har Autopiloten streika. Noen som har no ideer.

 

En gang for alle: Det er en Lilla-metallic 940 B230ft 91 mod. Svart interiør og skinn :partyon:

 

Takker for alle innspill, står litt fast på disse tinga.... :confused:

 

1. åssen er motortempen da? kan jo være tarmostaten som ikke lukker, slik at den går med full flow hele tia i vann systemet, da tar det lang tid før den får varmen i seg, og blir vel heller ikke skikkelig varm. ny termostat på biltema koster 60kr. eller noe sånn, pg er bytta på 10min med vanlig skruing,+ ny pakning til 20,-

 

2. hva får deg til å tro det? svart røyk av eksosen(les lekker olje)? tror ikke det er noe værre å bytte lager på den enn det er på en annnen snurre, bare pass på å merk åssen turbinhjula står i forhold til hverandre, slik at du "holder deg" balansert

 

3. er vel bare å kjøpe på volvo, biltema, eller en annen bilrekvisita?

 

4. begynn med å sjekk pluggen på bakakslingen, så kan du måle mellom pluggen bak instrumenetne og pluggen på akslingen, for å se at det ikke er brudd på ledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså d med turboen, den er skikkelig treig til å lade. lader først rundt 3500 RPM, da har jeg sittet å hørt på høere og høyere susing i en liten stund fra før av. Litt dårlig forklart men.

 

hvis jeg tar vekk luftfilteret og spinner på turboen for hånd når motor'n er stoppet, skal den da spinne litt eller hvor mye motstand får man(ettersom det ikke er noe oljetrykk i lagerne)?

 

lurer også på om FB-motorene har hjerne?, mistenker at turboen bare ble montert uten å gjøre noen justeringer

-Celica GTi

*Volvo 940 TIC

*91mazda 626 2.2i,

*87Volvo 240(rund-velt)

*85Ford Escort(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår