sInnzYk Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Har begynt å få problemer med å starte bilen på morgenen da det er kaldt, går bare på starteren, noen ganger starter den.. noen ganger ikke, avhenger mye av hvor kaldt det er.. fikk hjelp med startkabler endag, og da hjalp det litt, men brukte fortsatt litt tid på å få start på den. da bilen er varm så starter den med engang.. Diesel filter er bytta.. Noen som har noen meninger om hva det kan være? overhale dysespissene? Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 er nok glødepluggene. Hadde samme problem med min, men skiftet glødepluggene, så var alt helt i orden Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 er nok glødepluggene. Hadde samme problem med min, men skiftet glødepluggene, så var alt helt i orden glødepluggene er også bytta for noen mnd siden, så er nok ikke dem.. Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 hmmm har da ikke vært kaldt i odalen disse dagene heller.. har du bilen i fri når du starter?? vet ikke hva det er men min vil av og til ikke starte i gir,setter den i fri og da er den på laget.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 sjekk om du har god nok kontakt på den skinnen som går mello glødepluggene. evt mål hvor mange amp den trekker. Skal trekke mellom 55-60 amp Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 km stand på motor? Tipper på glødepluggene jeg også, ta ut alle og mål dem, billig å sjekke dem først. Men til refferanse så er min gått 300 000km og enda ikke overhalt dysene men bytta eit par glødeplugger for å si det sånn. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Motoren hans har vel bare gått litt over 30.000km eller noe var det ikke det? Kan jo hende noe er blitt feilkobla ved motorbytte da.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 min motor er overhalt for ca 30tusen siden, men aldri ovehalt dyser, og den er gått 360000, det har også girkassen, og den fungerer utmerket enda:) Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Var litt treg min i dag også selv om det bare var minus 9-10 kanskje. Var sikkert ikke lurt at jeg prøvde å starte den mens den stod i gir heller da, uten å tråkke på clutchen :rolleyes: Så da var det å sette i fri og skru på tenningen igjen, måtte sikkert kinne i minst 10 sekunder etter glødingen var ferdig før den startet. Tror dere den starter lettere hvis man tråkker inn clutchen mens man prøver å starte? Har også hørt snakk om å "dobbeltgløde", vil det gjøre at den starter lettere? Er visst sånn at man først gløder en gang vanlig til pæren slokker, så skrur man av tenningen og setter den på igjen og gløder en gang til og når glødingen er ferdig så starter man? Vanskelig å starte når det er kaldt dieslene, sakte varm blir de også. Tok vel en god halvtime i dag før min begynte å snuse på 70-tallet på måleren. Enda så var jeg ikke særlig grådig med varmen heller :confused: Tror kanskje det hadde vært lurt å legge en liten papplate foran radiatoren, det pleier å hjelpe en del. Men forbruket er det ingenting å si på, 0,45 på blandet kjøring på vinteren må man vel kunne være fornøyd med. Da bruker jeg verken motor eller kupevarmer og den står aldri i garasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 dobbel gløde er ikke dumt. min startet greit i dag på 9 kalde.. Dobbel gløder man forvarmer man litt ekstra og hjelper bilen litt.. er man ekstra grei med motoren setter man i motorvarmeren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 dobbel gløde er ikke dumt. min startet greit i dag på 9 kalde..Dobbel gløder man forvarmer man litt ekstra og hjelper bilen litt.. er man ekstra grei med motoren setter man i motorvarmeren.. Da skal jeg begynne med dobbelgløding hvis det er under 7-8 minus hvertfall, kan lette starten litt det. Har ikke motorvarmer og det er heller ikke alltid man har mulighet til å plugge den i noen steder. Bedre å ha et godt batteri, det har man alltid bruk for, enn en motorvarmer som man bare kan bruke noen ganger. Det som var oppløftende med dagens start av bilen var hvertfall at batteriet ikke så ut til å dabbe noe av selv om det ble litt kinning på startern :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Glødepluggene ble bytta for noen mnd siden? kan dem ha gått igjen da? skal ta å få sjekka dem. nå står den bare å gnur veldig lenge på morgenen, får jo start til slutt.. men det kan ta flere minutter.. motoren har gått ca 40000 nå, og jeg vet ikke om alt ble bytta da dem bytta den, eller om det var bare blokka som ble bytta Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 hmmm har da ikke vært kaldt i odalen disse dagene heller.. har du bilen i fri når du starter?? vet ikke hva det er men min vil av og til ikke starte i gir,setter den i fri og da er den på laget.. ja, jeg har den i fri.. skal prøve å få målt pluggene idag.. rart om det skulle være dysene også.. ettersom hva folk sier her.. det vanligste problemet er vel glødepluggene.. men rart det også ettersom jeg bytta dem for 2-3 mnd siden Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 glødeplugger fra biltema??? sjekk koplingene mellom glødepluggene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 røyker den mye etter start? det kan tyde på glødepluggene. Når det gjelder biltema glødeplugger, har dem vært bra hos meg. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.