bsaa7 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Har spurt om råd ang min 230e 89 mod som i regnver mister trekkraften og motor skyter som om den okke får bensin.etter en stun kommer den seg igjen. Den er verst ved mye reng.Fordeler lokk og pluggkabler er nye. Jeg lurte nå på om det kan være bensinpumpe rele`?? Noen som har noen ærfaringer å dele med meg der?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Tipper vakumlekkasje, eller falskluft. Ville sjekket alle vakumslanger som er på/i/ved innsuget på bilen. (små tynne plastrør) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsaa7 Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Det har jeg prøvet. kan ikke finne noen lekasje.det er kun når det regner mye det skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Muligens falskluft i innsuget ett eller annet sted. På gamle biler pleier ofte gummibelgen under mengdefordeleren å sprekke opp litt. Kjøp en boks med startgass og spray overalt det kan tenkes at det kan suges falskluft. (under mengdefordeler, i koblinger på bensinrør mellom mengdefordeler og dyser, pakninger på innsugsmanifoil osv) Viktige her er at motor står og går på tomgang. Turtall vil øke dersom det kommer startgass inn ett sted det eventuellt suger falskluft. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsaa7 Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Nå har jeg prøvet med startgass alle veier rundt innsprøytning og vacumslanger i motor. Ingen endring i turtall. Flere tips? Noen må vel kjenne seg igjen i problemet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg