Gå til innhold

Lyd baki?


dexter_cf

Anbefalte innlegg

Tenkte å klaske inn noen høytalere baki..

Og siden jeg allerede hadde noen gode 6x9" liggende montert i kasser, så ville jeg enkelt og greit kaste dem baki hattehylla og være fornøyd med det..

 

Men det er jo søren ikke plass!!

Og jeg HATER "Stål hattehyller" som det er under pappen på 190'n..

 

Sååå..

Noen som kan si meg om det går lett å bare kappe høl i den hattehylla, eller om jeg må ut me'n å lage ny i MDF eller noe annet rall..

Tenkte å ikke bruke så mye krefter og tid på detta men..

 

Skulle også hatt inn en basser av noe slag, men har lest meg fram til att bensintanken spiser opp alt av lyd så jeg må montere denne høyt opp og med "tube" opp og ut av detta førstehjelps greiene som er midt på hattehylla..

 

Noen smartere idèr rundt dette?

 

 

Gjeeerne legg ved noe bilder altså!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mbfreak sier her, jeg bare brukte tang og bårr. Bømekket og skjerte høll unnafra og opp. Altså jeg lå i bagarsjen mens jeg mekka. Bare pass på å skaffe stort nok hul og ingen spisse kanter så membraen din går til h.

Ang bass har jeg 2x 12". Riktig nok tar bensintanken noe av lyden, men jeg har forsatt lyd nok i masse vis. Så jeg tror det kommmer helt ann på hvor jevli du skal spille. Har ikke FAQ`s på mine 12" men det er noe underfabrikk fra alpine til 2000 kroner ikke noe spesielt bra, men poenget er at bensintanken tar ikke så mye av lyden som alle skal ha det til.

 

 

*edit* OM du kjører 6x9 andbefaler jeg deg å ta bort førstehjelps skrinet som ligger i midten. Har selv festet litt av sidene til "skrinet" som jeg tok vekk.

Luken kan da ikke lukkes opp.

Legger til bilder når jeg kommer hjem.. husker jeg sleit litt selv der:P

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle kjøpe nye høgtalere, ville jeg gått for noe annet enn 6x9. Heller noe med mer diskant i og mindre bass, siden subben tar seg av bassen.

 

Du kan gjøre som meg, bare lage noen foringsringer og legge litt ekstra isolasjon under hattehylle. Jeg har ikke skjert hull i metallet.

IMG_2011.jpg

1984 Volvo 360 2.0

1993 BMW 318is

1991 MB 190E 2.3 Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det problemet med suben hadde jeg og.

det forsvant fort med å rive vekk hele hattehylla og bare la trykket komme inn i "førstehjelpshullet".

når det kommer på di 6x9 ene ville jeg heller satsa på 6,5 toms komponentsett eller noe i dørene heller. gir mye bedre lyd etter min mening :)

mercedes 190 2.0 L <3

cars whit stars are like women from mars. and we like women don`t we ? :D

style7,carwasher.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på å montere en sånn type "free air" basser i en MDF plate som jeg erstatter detta førstehjelps drittet med..

 

..Men har aldri vært borti dissa free air elementene, tenker da helst på pioneer sin F-series typer pga billigere innkjøp (snakker vi innkjøps priser?)..

 

Noen som har noe forslag eller kommentarer?

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

er ikke no vanskelig å lage til sliksponplate i hattehyllen, har laget selv til min 190, la bare inn en pappmal først og tegnet opp. Men det er også en på 190klubb.com som selger ferdige hyller med huller til høytalere(mener på han lager huller etter mål etc).

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår