Ok`n Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Skal skru ut ein tennplugg ut fra toppen,men ser ut som gjengen på tennpluggen er så slitne at tennpluggnøkkelen berre går rundt!:( noen måte å få den ut uten å skru av toppen? Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 du mener at pluggen ikke har gjeger, så den bare går rundt nedi hullet sitt uten å komme opp? usj usj usj.. alu topp på bilen eller? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonin Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Du har ikke vridd av pluggen slik at gjengene sitter igjen (da bør i så fall plugg uten gjenger være løs og komme ut)? Har i allefall klart det sjøl en gang, da kunne jeg sette en "grisepikk" ned i hølet som var igjen og skru ut gjengehylsa fra pluggen. J Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 tennpluggen er heil,men tennplugg nøkkelen får ikkje tak på den sida kantene på den er slitne/skada!må vel finnast eit klemmeverktøy for dette?er støypejern ve eg tru,sierra 2liter motor... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Unnskyld at jeg spør, men hvordan klarte du å dra tenpluggen rundt? Skrur du ut tenpluggene etter hver kjøretur, eller bruker du trykkluft for å skru de inn? :D I alle fall, det første jeg hadde gjort er å rengjøre godt rundt pluggen, slik at du er sikker på at plugg-nøkkelen kommer skikkelig til, hvis ikke dette hjelper kan du prøve med en stor tang, f.eks en vannpumpetang. Hvis du ikke får den løs med tanga kan du prøve å frese ett spor i pluggen med dremel og skru den ut med vanlig skrujern, eventuelt så kan du hamre en lang 13/16"(ikke skyt meg om jeg husker feil, men pluggene er vel 21mm?) pipe og prøve å skru ut pluggen med den. Lykke til. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DB7 Vantage Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Hvilken sierra motor gjelder det? Er du sikker på at den hylsa på verktøyet ditt kommer ordentlig nedpå pluggen? Sånn at den ikke stopper på toppen av pluggen liksom? Pluggene på min DOHC motor var 16 mm, ikke 21 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg