Gå til innhold

Klasse CE Spørsmål...

Ranger emnet


Amg Power

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kl. C i snart 1 år nå.

Tok lappen som 19 åring, men har desverre kun kjørt en 7.5tonns bil i den perioden jeg har hatt lappen pga. disse idiotiske alder reglene.

 

Fortsatt 7 måneder til jeg er 21, men jeg vil så gjerne kjøre større bil før det.

Jobben trenger meg også på større bil.

 

Finnes det ingen måte å få lov til å kjøre større enn 7.5t før jeg er 21 uten å måtte sette meg 1-2 år på skolebenken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
Jeg har nettopp startet på CE kurs nå i regi av Nav - det er ett amo kurs som spenner seg over 16 uker. Dvs att jeg får dagpenger under utdanning samt førerkortet gratis.

 

samme starter eg på i skien til mandagen, men vet du om dette innebærer g8, buss og adr... søkte bare om ce, men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kl. C i snart 1 år nå.

Tok lappen som 19 åring, men har desverre kun kjørt en 7.5tonns bil i den perioden jeg har hatt lappen pga. disse idiotiske alder reglene.

 

Fortsatt 7 måneder til jeg er 21, men jeg vil så gjerne kjøre større bil før det.

Jobben trenger meg også på større bil.

 

Finnes det ingen måte å få lov til å kjøre større enn 7.5t før jeg er 21 uten å måtte sette meg 1-2 år på skolebenken?

 

Jeg trodde da vitterlig man fikk disp.hvis man fikk rekvisisjon fra arbeidsgiver om at det var behov for kjøring av stor bil. Det har iallefall jeg hørt.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde da vitterlig man fikk disp.hvis man fikk rekvisisjon fra arbeidsgiver om at det var behov for kjøring av stor bil. Det har iallefall jeg hørt.

 

Nei, lovverket forbyr det for å beskytte de som tar yrkesretta utdanning. hvem som helst kan kjøpe seg førerkortet, men da blir

det jo lite jobber til de som har tatt utdanning som yrkessjåfør vel ?

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår