Stealth Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Jeg har hatt kl. C i snart 1 år nå. Tok lappen som 19 åring, men har desverre kun kjørt en 7.5tonns bil i den perioden jeg har hatt lappen pga. disse idiotiske alder reglene. Fortsatt 7 måneder til jeg er 21, men jeg vil så gjerne kjøre større bil før det. Jobben trenger meg også på større bil. Finnes det ingen måte å få lov til å kjøre større enn 7.5t før jeg er 21 uten å måtte sette meg 1-2 år på skolebenken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Nei, det er lovverket. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 hvordan er teorien på ce..?? vanskelig prøve?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Den er mye lettere enn C prøven. Du kan få mye B-teori, men du slipper ikke unna lastberegninga. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Jeg har nettopp startet på CE kurs nå i regi av Nav - det er ett amo kurs som spenner seg over 16 uker. Dvs att jeg får dagpenger under utdanning samt førerkortet gratis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Greit å vite hva skattepenga mine går til. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Greit å vite hva skattepenga mine går til. Greit å få tilbake litt av skattepengene man har betalt i 17 år... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Jeg har nettopp startet på CE kurs nå i regi av Nav - det er ett amo kurs som spenner seg over 16 uker. Dvs att jeg får dagpenger under utdanning samt førerkortet gratis. samme starter eg på i skien til mandagen, men vet du om dette innebærer g8, buss og adr... søkte bare om ce, men er litt usikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 samme starter eg på i skien til mandagen, men vet du om dette innebærer g8, buss og adr... søkte bare om ce, men er litt usikker. Jeg betaler mellomleggget selv for å få D førerkort. Kommer på ca 7000 kr. Det er ADR i kurset. Hva er G8? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 G8 er kranførerbevis. Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 får ikke adr... er et rent førerkort kurs... hatt 3 kvelder med teori og en kjøretime i går, skal ha 2 kjøre timer neste uke, 2 uka der igjen pluss ulykkesberedskapkurs og last sikreing kurs... så er mye greier.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Jeg har hatt kl. C i snart 1 år nå.Tok lappen som 19 åring, men har desverre kun kjørt en 7.5tonns bil i den perioden jeg har hatt lappen pga. disse idiotiske alder reglene. Fortsatt 7 måneder til jeg er 21, men jeg vil så gjerne kjøre større bil før det. Jobben trenger meg også på større bil. Finnes det ingen måte å få lov til å kjøre større enn 7.5t før jeg er 21 uten å måtte sette meg 1-2 år på skolebenken? Jeg trodde da vitterlig man fikk disp.hvis man fikk rekvisisjon fra arbeidsgiver om at det var behov for kjøring av stor bil. Det har iallefall jeg hørt. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Jeg trodde da vitterlig man fikk disp.hvis man fikk rekvisisjon fra arbeidsgiver om at det var behov for kjøring av stor bil. Det har iallefall jeg hørt. Nei, lovverket forbyr det for å beskytte de som tar yrkesretta utdanning. hvem som helst kan kjøpe seg førerkortet, men da blir det jo lite jobber til de som har tatt utdanning som yrkessjåfør vel ? Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 besto teoriprøven på C i dag... var noe vrien, masse lure spørsmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 besto teoriprøven på C i dag... var noe vrien, masse lure spørsmål. Gratulerer - C teorien er verst. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg