Gå til innhold

Heisann! ny bil, nye problemer. 325i

Ranger emnet


Golf_Larsen

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt meg en 1991 mod 325i e36. bilen er i veldig god stand, men siden jeg er ekstrem på renslighet, så tok jeg en motorvask imstupid.

 

etter det, har motoren begynt å tulle seg litt (mener det er en M50B25 som står i). det virker som at den ikke går på alle sylindrene. eksosen putrer på en måte. beste måten jeg kan sammenligne lyden med, er en snekke. etterat jeg har kjørt motoren en del på tomgang og litt småkjøring, så virker det som den kommer seg. ulempen kommer da jeg skal sette den igang igjen når den har blitt kald.

har en teori om at det bare er vann som a fucket opp noe av det elektriske og at det vil komme tilbake etterhvert som vann/fukt fordamper. har spylt i store deler av motoren, men ikke direkte på det elektriske.

 

da er mitt spørsmål til dere BMW-guruer:

 

- er dette som jeg tror? (fukt/vann som må fordampes)?

- eller har jeg fucket opp noe stort nå?

- en annen ting er at jeg har problemer med elektriske vinduer og soltak som ikke alltid vil virke...?

- har fått meg en oppfatning av at mange av e36 bmw'ene har noe elektriske feil med baklyktene. det venstre bremselyset mitt lyser ikke. det lyser en stund når jeg har gitt lykten et kakk eller to. hva kan gjøres?

 

på forhånd takk fra en framadstormende BMW entusiast!:hondakick

[-] 2000 Golf 4 1.4 (så var det golf igjen..)

[x] 1998 Mercedes C180 Sport

[x] 1991 BMW 325i e36 (helt original)

[x] 1994 Golf 3 1.8 GL (solgt og ikke savnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp kjøpt meg en 1991 mod 325i e36. bilen er i veldig god stand, men siden jeg er ekstrem på renslighet, så tok jeg en motorvask imstupid.

 

etter det, har motoren begynt å tulle seg litt (mener det er en M50B25 som står i). det virker som at den ikke går på alle sylindrene. eksosen putrer på en måte. beste måten jeg kan sammenligne lyden med, er en snekke. etterat jeg har kjørt motoren en del på tomgang og litt småkjøring, så virker det som den kommer seg. ulempen kommer da jeg skal sette den igang igjen når den har blitt kald.

har en teori om at det bare er vann som a fucket opp noe av det elektriske og at det vil komme tilbake etterhvert som vann/fukt fordamper. har spylt i store deler av motoren, men ikke direkte på det elektriske.

 

da er mitt spørsmål til dere BMW-guruer:

 

- er dette som jeg tror? (fukt/vann som må fordampes)?

- eller har jeg fucket opp noe stort nå?

- en annen ting er at jeg har problemer med elektriske vinduer og soltak som ikke alltid vil virke...?

- har fått meg en oppfatning av at mange av e36 bmw'ene har noe elektriske feil med baklyktene. det venstre bremselyset mitt lyser ikke. det lyser en stund når jeg har gitt lykten et kakk eller to. hva kan gjøres?

 

på forhånd takk fra en framadstormende BMW entusiast!:hondakick

 

RING MEG PÅ 98898079 SÅ SKAL JEG HJELPE DEG MVH SUAT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv og sjekk under fordeler lokket!

kommer det vann inni dit, så fusker det!

vet ikke om detter er noe kjent problem på bmw da men!

 

er nok ikke no mekanisk fordeler i bilen hans ;)

 

sjekk coilene, og feilsøk litt der, eneste jeg kan si uten å se på det...

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom at jeg ikke har utstyr så må den nok innom et verksted. fikk advarsel om å spyle motoren fra et verksted.

 

de sa at det ikke var lurt pga alt elektriske. greit nok det, men holdt meg regelrett unna å spyle direkte på noe el(med den mener jeg at jeg dekket over det meste av det elektriske.

 

ellers så er dette en drømmebil! fantasisk kjørekomfort!

[-] 2000 Golf 4 1.4 (så var det golf igjen..)

[x] 1998 Mercedes C180 Sport

[x] 1991 BMW 325i e36 (helt original)

[x] 1994 Golf 3 1.8 GL (solgt og ikke savnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til dobbelposting og tullesvar her da:knock: hehe...;)

 

Opelhans: Det er fortsatt ingen fordeler på denne motoren

 

max senk: sitter ikke hjernen under hanskerommet, evt sitter den på høyre side i motorrom.(høyre siden av bilen altså)

mondeo: Det er jo ikke 100% men høres jo fornuftig ut;)

 

 

Golf_Larsen: Lykke til med bilen, hvis ikke jeg tar helt feil så går jeg i klasse med en kompis av deg;)

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår