Gå til innhold

Hjelp! Bilfrakt fra Trondheim til Bergen?

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Calibra'n min står med startproblemer på et verksted i Trondheim, og verkstedsmannen anbefalte meg å prøve å få bilen til Bergen så jeg kan fikse det herfra. Sannsynligvis er det ledningsnettet som er gåent.

 

Vet noen om en fornuftig måte å få fraktet en bil (som ikke starter) fra Trondheim til Bergen uten at det koster skjorten??

 

På forhånd takk,

Mordach

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Er vel gratis med bil på hurtigruta dersom man tar den med når man er passasjer

 

Kan jo ikke akkurat skue bilen på ferja heller.. isfåfall ha den på henger. Uansett så tar autolink noen tusen for transport. Men koster fort mye peng. Beste er vel å hive den på henger, og komme deg på ferja, om det er en mulighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de ikke tar imot biler som ikke starter. Så, hvis det går da, må man jo ha med henger og en bil til ombord. Det kan koste en del penger. Husker ikke helt prisen for å ha med bil hvis man er passasjer på båten, da er det ikke så ille. Hvis det blir sånn at man må betale for to biler kan det vel bli dyrere.

 

Forøvrig så får du ikke sendt noe med hurtigruta hvis du ikke er passasjer. Da må du bruke speditør. Tror vi betalte 4000kr for å sende en bil Trondheim - Bergen med hurtigruta. Da var NorCargo speditør.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene så langt. :)

 

NorCargo nektet å ta imot bil som ikke går, og AutoLink kjører vel om Drammen.. da blir det 7000,- for frakt, og det blir litt i overkant av det jeg har lyst å betale. Skal ta en telefon til SeaCargo og høre hva de vil ha...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Takk for tipsene så langt. :)

 

NorCargo nektet å ta imot bil som ikke går, og AutoLink kjører vel om Drammen.. da blir det 7000,- for frakt, og det blir litt i overkant av det jeg har lyst å betale. Skal ta en telefon til SeaCargo og høre hva de vil ha...

 

Dette står forsåvidt på autolink sine sider..

Bilen må være i kjørbar stand ved levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Tviler egentlig på at jeg har mulighet til å få hentet den selv, og 700 km med bil på henger er langt! Uten er jo greit nok, men over snøkledde fjell med over et tonn bak bilen kan bli sketchy...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nettopp med SeaCargo, og de skulle ha nesten 5000,- for å frakte bilen fra Trondheim til Bergen... :puke:

 

 

Ser ut som jeg er stuck between a rock and a hard place... Hvis verkstedet skal begynne å skifte ledningsnett og greier så kommer taksameteret til å gå, og det er ikke sikkert bilen starter av den grunn... Da blir det dyrt. Hvis jeg må frakte bilen til Bergen så koster det skjorten, pluss at jeg må finne og fikse feilen (skifte ledningsnett?) selv for ikke å få en verkstedsregning i Bergen også...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke få et prisoverslag fra verkstedet i Trondheim da? Det må vel fikses uansett, og det er vel ikke gratis i Bergen heller, selv om du gjør det selv? Du å vel ha litt deler og dilldall, og så vet jeg ikke om du vil regne inn din egen "timepris" om du skjønner... Evt. kan du jo sjekke flere verksteder i Trondheim, om du syns dette er for dyrt.

 

Forespurte et liknende transportoppdrag for en stund siden, og uansett hvor mye vi snudde og vendte på det, var det billigste å frakte bilen på henger med egen evt. bekjentes bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Hvor kan man få lånt/leid noe sånt da? Må man ikke ha lastebillappen for å kjøre en slik?

 

Prøvde å lure ut av verkstedet en pris, men han ville ikke si noe om det fordi han ikke visste hvor lang tid det ville ta... Skal prøve å ringe til Opel verkstedet (Maskinagentur) i Trondheim å høre hva de skal ha for det.

 

Edit:

Maskinagentur i Trondheim tar nesten 1000,- timen. Først skal de feilsøke i X antall timer, for så å forhåpentligvis fikse feilen i Z antall timer...

X + Z = DYRT!!! ...Pluss det det koster meg å dra oppover og kjøre bilen ned igjen...

 

Ser nok stygt ut til at jeg blir nødt til å punge ut de sure 5000,- det koster å få fraktet bilen til Bergen, for så selv å stuke i Y antall timer med å prøve å fikse det...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Vil dere trøndere se på bilen for meg? :D

 

Ledningsnettet må nok ikke byttes, men det er kanskje lettere å bytte hele nettet enn å finne det nøyaktige stedet der feilen ligger... Det som sannsynligvis er feilen er noe som lager rar spenning til hjernen, som dermed ikke klarer å sende beskjed om gnist... Hjernen reagerer nemlig ikke, slik at det ikke lar seg gjøre å lese av feilkoder.

 

Peilepinnen hoppet av under kjøring, og oljesøl fra den kan ha forårsaket dårlig kontakt i noen av pluggene i nettet...?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår