Gå til innhold

Sugekopp's: THREAD OF BULLSHIT og RDL FAN CLUB

Ranger emnet


sugekopp

Anbefalte innlegg

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dagtanken din er tøff, men skal bensina inn i toppen blir den ikke optimal som swirl pot. Dessuten mangler det rør for retur fra fuel rail. Tror PenetraTor har en god løsning på dette i sin prosjekttråd.

 

 

 

Hadde du lest så hadde du skjønt hva jeg skrev i går.

 

det er borret opp 2 hull i toppen til 10mm rør for å sveise nedi, så jeg kan sette på slanger med klemmer.

 

Returen går ikke til den, returen skal gå til hoved tanken, Fra hoved tanken går det ei pumpe som pumper til den lille, fra den lille pumper en ny til motoren, retur til hovedtank, i tilegg kommer det en slange til på toppen som skal sende overflødig bensin tilbake til hovedtank.

 

Dette har jeg fordi den store pumpa som skal mate catchen med flower dobbelt så mye som den som skal mate motoren:)

 

Men hvorfor vil det ikke fungere ?..

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i helvette å detta blir rått!!

 

Så så .. Ikke hæla i taket ennå! det forrige utseende så ut til å bli bra det å til jeg plutselig ble skuffa:!) remember.

 

Men så langt ser det ganske lyst ut ja!

Venter på svar om jeg får carbon bakluke til god pris også. så slepper jeg å lakkere den og få nyanse forsjell ettersom jeg har mista lakk koden..! ;) dette må jeg faen meg få orden på ass..

 

Smeller det et sted og det blir oppretting har jeg et problem:disco

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lest så hadde du skjønt hva jeg skrev i går.

 

det er borret opp 2 hull i toppen til 10mm rør for å sveise nedi, så jeg kan sette på slanger med klemmer.

 

Returen går ikke til den, returen skal gå til hoved tanken, Fra hoved tanken går det ei pumpe som pumper til den lille, fra den lille pumper en ny til motoren, retur til hovedtank, i tilegg kommer det en slange til på toppen som skal sende overflødig bensin tilbake til hovedtank.

 

Dette har jeg fordi den store pumpa som skal mate catchen med flower dobbelt så mye som den som skal mate motoren:)

 

Men hvorfor vil det ikke fungere ?..

 

Jeg innbiller meg at jeg har både lest og skjønt. Den vil nok helt sikkert funke, men hensikten med en swirl pot er blant annet å unngå luftbobler. Derfor er tilførsel plassert parallelt med tankens periferi slik at drivstoffet følger tankens innervegger og danner er swirl, eller roterende bevegelse. Den kan se ut omtrent slik:

fuel_surge_tank.jpg

 

 

Men ved å bøye rørene du trer inn i toppen burde det være mulig å få til en liknende funksjon. Skal du noen sinne bruke E85 bør ikke tanken være av svartstål eller ubehandlet alu.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS! noen har noen forslag til hvordan det kan se ut! så kom hjerne med det på denne her! Hpim2323.jpg?t=1186209260

 

Hei Bølla! Det kan være en idè å legge ut bildet i større oppløsning om folk skal gidde å lage en ny versjon. Litt kjipern å sitte i PS med et frimerke...

 

:A:

¤¤!Gi GASS - ALLTID!¤¤

T A L L A K.no ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Dragon Alliance Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men det bildet du har lagt ut er ikke noe særlig å jobbe med, vanskelig å lage layers og få det brukbart. Jeg bruker selv PB og har ikke noe problem med å legge ut større bilder som man kan trykke på og se FULL SIZE av.

 

Prøv igjen din amatør!

 

:A:

¤¤!Gi GASS - ALLTID!¤¤

T A L L A K.no ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Dragon Alliance Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det med luftbobler er ikke det jeg er redd for. heller det at pumpa ikke får tak i bensina i svinga. dette vil jeg ikke slite med her væffal:!)

 

Det er mulig du skaper deg et problem med luftbobler nå, men det er vel større mulighet for at det går bra. Men husk at det gir meg rett til å si "Hva sa jeg?" hvis du får motorhavari på grunn av dette :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal se ut som du har liggi sidelengs gjennom en malingsbutikk kan du jo bare få dekorfolka til å legge en kopi av et Jackson Pollock maleri på bilen din!

 

jackson-pollock-2006.07.10-11.35.07.jpg

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

 

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår