Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

barre å flytte over ja, må jo ta med løfterne og da om det er mekanisk kam.

 

Men om det er noe poeng vet jeg ikke, om de er like så er de jo like..... er det like ventiler (40 34) er det jo ett fett....

 

Men har hørt det er en annen legering i PG toppen for å tåle litt mer juling, men er vel bare bull det og sikkert.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja man skal høre mye.... Vet ikke jeg heller, men det hørtes ut som en typisk smart ass kommentar....;) Har jo den turboen liggende, men den er ganske liten da.... Står A/R .48 på den, sier det deg noe.......?

 

Har muligens fått kloa i noe BBS RM 9*15.... Buhuuuuu!! Når jeg først har dem på hånda blir jeg jo usikker da.......:rolleyes: Brock B1, Azev A, Borbet A, Schmidt Space Line................

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Fikk igjen mine BBS RM fra bruttern her om dagen.

Han har hatt de en stund nå på gnolfen sin....

 

Noen som vet om noen gode felgfixere?

 

Hehe... Har han vært hard med dem.....? Vet om en felgretter her i Stvgr, men....... Hva skal fixes...? Er det så ille at jeg bare kan ta dem...................................................?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om de trenger en omgang med glassblåseren

Ser og ut som om de har vært brukt til å flytte fortauskanter

:(:(:(:(:(:(:(

 

 

Frem med filen og pussepapiret tror jeg....

Vet du hvor det går å få tak i nye skruer til felgene, om det evt går å få tak i bredere ytter ring?

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Ser ut som om de trenger en omgang med glassblåseren

Ser og ut som om de har vært brukt til å flytte fortauskanter

:(:(:(:(:(:(:(

 

 

Frem med filen og pussepapiret tror jeg....

Vet du hvor det går å få tak i nye skruer til felgene, om det evt går å få tak i bredere ytter ring?

 

Skruera annonseres ofte i tyske/engelske blader+ebay osv......

Har glassblåser på jobb.... Hvis du tar en tur.....

OG: Det er firmaer som bredder felger, også de der, uten at jeg vet om noen i Norge, men vet det er noen.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Ja man skal høre mye.... Vet ikke jeg heller, men det hørtes ut som en typisk smart ass kommentar....;) Har jo den turboen liggende, men den er ganske liten da.... Står A/R .48 på den, sier det deg noe.......?

 

Har muligens fått kloa i noe BBS RM 9*15.... Buhuuuuu!! Når jeg først har dem på hånda blir jeg jo usikker da.......:rolleyes: Brock B1, Azev A, Borbet A, Schmidt Space Line................

 

AR .48 er standard størrelse på eksosdel til bl.a sierra cosworth

til PG vil den duge opp til ett sted mellom 0.8-1 bar, over det vil baktrykket bli stempelsmeltende høyt og du vil få høy inntemå på lufta... og da er den onde "forlitenturbosirkelen" i gang ;) større eksoshus koster ca 1600.- nytt

 

På en 1.8 gti 8v vil den klare 1.5bar

 

Står vel .42 inni utgående rør på kompressordelen tenker jeg.

 

Da er det i tilfelle en standardturbo til sierra cosworth eller lignende.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Ser ut som om de trenger en omgang med glassblåseren

Ser og ut som om de har vært brukt til å flytte fortauskanter

:(:(:(:(:(:(:(

 

 

Frem med filen og pussepapiret tror jeg....

Vet du hvor det går å få tak i nye skruer til felgene, om det evt går å få tak i bredere ytter ring?

 

Du får utøve litt "søskenkjærlighet" med balltreet da..... ;)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite.... Den starter og går.... Neste ut er jo toppen da.... Så får vi se fremover..... Må ha et lakkstrøk eller to til våren, litt senking, baklykter osv...... BBS'ene dine+++ Planene er der, men det er jo alltid et cash såørsmål.....:) Det skjer stadig småting, men ikke noe voldsomme endringer siste tiden.......

Har jo heller ikke fått orden på å laste inn bilder på pc'n da.....:(

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

AR .48 er standard størrelse på eksosdel til bl.a sierra cosworth

til PG vil den duge opp til ett sted mellom 0.8-1 bar, over det vil baktrykket bli stempelsmeltende høyt og du vil få høy inntemå på lufta... og da er den onde "forlitenturbosirkelen" i gang ;) større eksoshus koster ca 1600.- nytt

 

På en 1.8 gti 8v vil den klare 1.5bar

 

Står vel .42 inni utgående rør på kompressordelen tenker jeg.

 

Da er det i tilfelle en standardturbo til sierra cosworth eller lignende.

 

Njet... Det står .48 der og......:rolleyes:

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

 

 

Good one......

Hadde jeg gjort.......;)

 

"Hei lillebror, lyst å spille slåball? Jeg har balltre, DU er ball"

 

og man spiller med enkle regler

 

bonde

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

"Hei lillebror, lyst å spille slåball? Jeg har balltre, DU er ball"

 

og man spiller med enkle regler

 

bonde

 

Evt uten regler.... ;)

Det står forresten .5X på eksosdelen... Eller mellom der.....:rolleyes: Kopressordelen er jo fysisk større enn eksosdelen da.... Og der står det .48 begge plasser......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som takk for lånet fikk jeg lov til å bytte bremer og hjullager på gnolfen hans:)

Er den snille, greie broren jeg da vettu:)

 

Har en 8v topp liggende.....org da.... hvis du trenger en ekstra

Selv må jeg hente 16v toppen og begynne å kikke litt på den.

Nå er G60 bremse systemet snart komplett og ok til racerbilen min:D:D:D

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår