Gå til innhold

VW1300T: Volvo 242 L - "Sleeper Project"

Ranger emnet


VW1300T

Anbefalte innlegg

pga at wg består av belg og fær vil denne ikke holde 100% tett for så å åpne ved et vist trykk.. den vil lekke ut litt eksos etterhvert som trykket kommer. Med boostkontroleren er det riktig som erik sier.. den holder stengt helt til forhånsinnstillt trykk. og dermer bygges tryket raskere. så du kan på en måte si at du får tidligere ladetrykk. overtrykket begyner ikke tidligere. men man får et høyere ladetrykk på et lavere turtall. Ladetrykkskurven blir brattere altså

Det ble bedre forklart nå! Det jeg mente var at ladetrykkets topp (f.eks. 0.8 bar) oppnås tidligere enn uten boostcontroller, ikke at turboen begynner å lade tidligere. Som NM-Performance sier bygges trykket raskere.

ArcticRacing.net

 

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har i det minste gjort litt på bilen i vinter. Har montert oljekjøler, oljetrykk- og oljetempmålere. Har også flyttet LMM til etter turbo IC og dump for å prøve det. Kanskje det hjelper mot falskluft? Er av typen med spjeld og ikke tråder så jeg mener det bør gå bra.

v242_motor011.jpg

Det ser ut til å fungere greit med LMM på trykksiden (etter turbo). Har ikke merket noen særlig forskjeld i respons eller noe.

ArcticRacing.net

 

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det blir kjøring på ARC i juni, men håper på høsttreffet.

 

Har gått litt i Levanger denne bilen.

 

Vurderer kanskje å selge bilen uten denne motoren, men det blir ikke før eventuelt utpå sommeren slik at jeg får tatt ut motoren og eventuelt satt inn den originale B19A'en. Har ikke bestemt meg ennå. Alternativt må jeg sette igang å sveise litt rust og pusse den opp i sommer og over vinteren til neste sessong.

ArcticRacing.net

 

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår