Gå til innhold

Enkelt og greit anlegg i Audi A4 avant

Ranger emnet


R-S

Ender jeg med å synes at 8" blir for puset, og bytte til 10"?  

18 stemmer

  1. 1. Ender jeg med å synes at 8" blir for puset, og bytte til 10"?

    • Off course! 8tommer er 10tommer for lite....
      12
    • Hvorfor da? Det er ikke størrelsen det kommer ann på...
      6


Anbefalte innlegg

Orginalt er bilen satt opp med Audi Symphony. Spiller greit med frontsystem, bakhøyttalere og en bass i bagasjerommet, men da cd-spiller og frontsettet mer eller mindre takker for seg bestemte jeg meg for en liten upgrade.

 

Anlegget skal være relativt rimelig og diskret.

 

Oppsettet blir et par Swiss Audio 5 1/4" til frontsett. Et par Swiss Audio 6 1/2" koax til bakhøyttaler. En Pioneer p5800mp cd/mp3-spiller. En brokoplet to kanals Zachary-forsterker som driver en Rockford Fosgate 8" Punch Stage 1-sub.

 

dehp5800mp_detailpage.jpg

 

SAC5252.jpg

 

DSC00438-1.jpg

 

Planen er å installere subben ca slik. Får lett en 10 liters kasse inn der, og det holder for den lille RF-subben.

 

sub.jpg

 

Noen forslag, innspill eller kommentarer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvilken årsmodell er A4`en din? Spekulerer på å bygge anlegg i en `04, men har en mistanke om at det vil se litt jall ut med uorginal spiller. Gleder meg til å se hvordan det blir i din, får en liten pekepinn da. Får være flink å poste bilder! Vet du(eller noen andre) hvordan der er med utganger på originalspiller?

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten utfordring med integrering av spilleren. Orginalt sitter det en dobbel din-spiller. Dessverre finnes det ikke konsoll med ombygning fra dobbel til enkel-din til 2000-modellen. Dette ble løst med en A6 konsoll som måtte gjennomgå litt frisering.

 

A6konsoll.jpgbabyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har en V40, som på noen måter blir litt det samme som en A4. Sånn i størrelsen, samt at begge er stasjonsvogn. Han har en 8" montert slik du peker til, og det fungerer svært greit. Spiller fint. Ikke noen db-bil akkurat, men hvis du får sub'en din til å spille pent i så stor kasse du får plass til, så ville jeg gått for det.. :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk trukket alt av kabler i går.. :) Inntil videre ender jeg nok med å montere forsterker åpent i bagasjerommet. Skal få installert den litt mer skjult etterhvert, men må planlegge litt løsninger først. Har også kjøpt inn "peak-off" for å dempe dørene.

 

Pioneer p5800mp virker veldig bra, men man må lese litt før man får utnyttet den fullt ut. Savner eneste det litt "varme" lydbildet Audi din orginale spiller hadde, men dette blir vel bedre når alt er ferdig.

 

Bilder kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gikk tregt med update, men her kommer noen flere bilder.

 

Kassen er på 8 liter og litt skrå slik at den passer i hjulbuen.

DSC00007.jpg

 

Trekker kassen, enkelt og greit, i koksgrå teppe.

DSC00005.jpg

 

Hulrommet bak subben ble dempet med "Peak-off". Og her er kassen ferdig montert.

DSC00022.jpg

 

DSC00025.jpg

 

Forsterkeren skal vel flyttes etterhvert, men ligger foreløpig pent plassert.

DSC00028.jpg

 

Alt i alt er jeg meget fornøyd med anlegget. 8 tommeren spiller faktisk overraskende bra! :dj

 

Skal ta et bilde i morgen av midtkonsollen. Fargene matcher perfekt, så ser nesten orginalt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår