Spangen Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Jeg var oppe i Heidal i Gudbrandsdalen og hentet en Audi 100 LS, 77-modell i går. Bilen har stått siden 1994, men startet utrolig nok allikevel ganske greit etter litt bruk av startgass og påfyll av en skvett bensin. Oppstart viste seg å avdekke en bensinpumpe som lekker som en sil, men det burde det være mulig å gjøre noe med. I morgen står en ordentlig grundig utvendig vask for tur. Den er da litt spesiell - det er en 2-dørs, noe som er særdeles sjeldent. Videre har den en 2-liters firer (samme motor som i VW LT og Porsche 924) på 115 hk og 4-trinns manuell girkasse. Blå av farge med brunt interiør. Ganske lite rust. Lakken er relativt bra, men en og annen "parkeringsbulk" er det dessverre. Interiøret er ikke særlig pent, men fikk med bl.a. et annet dashbord som ser ganske bra ut. Er nok fremdeles mulig å redde.. ;) Her er det noen bilder fra den kvelden jeg var oppe og så på den. Bedre bilder kommer når jeg har fått vasket "gliset".. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 I dag hadde turen kommet til utvendig vask. Har dessverre ingen ordentlig støvsuger, så innvendig får jeg ta etterhvert. Noe positivt er at bensinlekkasjen bare forsvant av seg selv. Kanskje en gammel og tørr pakning som har blitt våt igjen og begynt å tette? Her er bildene, før jeg gjorde noe: Så var det tid for å vaske, og etter utallige omganger med høytrykk, såpe, svamp og børste endte jeg opp med dette: Og så et bilde til av interiøret, etter at jeg dro av setetrekket ihvertfall av førersetet. Jeg fikk med et sprekkfritt dashbord, så når det blir byttet og tepper og seter får seg en skikkelig grundig rens kan det begynne å ligne noe igjen.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Tøffe biler det der. Blir den væren orginal, eller blir det senk og breie hjul? :P Siter 98 Audi a6 1,8tq 92 Vw Passat 1.9tdk 82 MB Gelenderwagen 300Td X 85 Audi 100cs quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Blir ikke noe sånn voldsomme greier, men om det skal gjøres noe utseendemessig blir det ihvertfall tidsriktig og kun originalt med unntak av understell og hjul.. ;) Førsteprioritet er å få det mekaniske på plass og få tatt den lille rusten som er ihvertfall. Den starter og er forsåvidt kjørbar, men er nok litt som bør ses over.. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Huff... Jeg var 10 år gammel da disse bilene ble introdusert og husker det som det var i forrige uke. At de nå plutselig har blitt veteranbiler ga meg en nesestyver, for da har jo jeg blitt GAMMEL... Jeg anser ikke disse bilene som gamle akkurat.... Fin bil, og jeg tror ikke jeg har sett noen 2-dørs av dem før. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Den ser jo bra ut etter du har fått vasket den! Angående rensing av interiøret: Lei deg maskin på YC i Elverum og plukk ut seter, slik at du kommer til på teppet og i kriker og kroker. Leie av maskina koster 100 kroner for ei helg, pluss rensevæske rundt 150 kroner. Anbefales på det sterkeste, veldig effektivt. Du vil bli sjokkert over å se hvor møkkete vannet i maskina blir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg