Gå til innhold

kobling av turbotryks måler

Ranger emnet


Waalseth

Anbefalte innlegg

Enkleste vakuumslangen å kappe er jo den som går til orginalt ttrykksmeteret, den henger under dash'en. Kommer inn gjennom gummiproppen som er bak støtdempertårnet og går opp til instrumentet selvsagt.

 

Strøm kan du vel ta fra stereon, som du sikkert har? :D

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du har kjøpt deg trykkmåler, regner jeg med at du Ikke har jeg da... og da skal t-stykket imellom innsug og Bensintrykksregulator.

 

Rent strøm-messig, trenger du kun en + og en - samt en eller annen + til å "skru på" lyset i instrumentet.

Jeg satte egen + og - inn til instrumenetet fra stereoen, og satte +'en til lyset rett på plussen til instrumetet. Ergo, så får jeg lys i instrumentet med en gang jeg starter bilen, eller setter tenninga på hakk 2.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste vakuumslangen å kappe er jo den som går til orginalt ttrykksmeteret, den henger under dash'en. Kommer inn gjennom gummiproppen som er bak støtdempertårnet og går opp til instrumentet selvsagt.

 

Strøm kan du vel ta fra stereon, som du sikkert har? :D

 

jepp,kapper den der eg..å setter t røret imellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du har kjøpt deg trykkmåler, regner jeg med at du Ikke har jeg da... og da skal t-stykket imellom innsug og Bensintrykksregulator.

 

Rent strøm-messig, trenger du kun en + og en - samt en eller annen + til å "skru på" lyset i instrumentet.

Jeg satte egen + og - inn til instrumenetet fra stereoen, og satte +'en til lyset rett på plussen til instrumetet. Ergo, så får jeg lys i instrumentet med en gang jeg starter bilen, eller setter tenninga på hakk 2.

 

 

mulig å koble strømmen på bryteren til grøftelys/tåkelys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lurt da? Om det er en luftlekasje en plass til måleren så vil jo bensin trykket bli feil...

 

Selvsagt er det jo bedre å bruke et eget uttak, men en søndag i advent i garagen har man sjeldent en slik nippel liggende, og det er Sjeldent det lekker på en slik ledning når den er ny.

Står som oftest som anbefaling når du får trykkmåleren at du skal koble den mellom innsug og btr, forde dette er det Eneste stedet man faktisk har slange, uansett bil.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det jo bedre å bruke et eget uttak, men en søndag i advent i garagen har man sjeldent en slik nippel liggende, og det er Sjeldent det lekker på en slik ledning når den er ny.

Står som oftest som anbefaling når du får trykkmåleren at du skal koble den mellom innsug og btr, forde dette er det Eneste stedet man faktisk har slange, uansett bil.

 

Det er jo sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hvor du kobbler den,,viss du får lekasje vil du få problemer. bare så det er sakt er jo vacum i hele systemet. logisk ?

 

det grommeste er egentlig å ha elektrisk føler i motor-rommet til turbotrykksmåleren. Det finnes, men det koster... da slipper du å dra den jævla vakumslangen inn i bilen hvertfal.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår