Didrik Mikkelsen Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Jeg vurderer å kjøpe meg en Forester S-Turbo (99-00 mod.) jeg ser de ligger på 160k og oppover. Er det noen store feil eller svakheter med disse bilene som jeg burde sjekke eller være obs på? Siter '01 VW Passat 1.9TDI-130 4-Motion - 145000km '88 B3 Audi 80 2.0E Quattro - 198000km -Solgt- '85 w124 230E - 351000km -Solgt- '88 w201 190 - 190000km -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Lite feil på disse bilene. På veien har Subaru mindre problemer enn normalt. Deleprisene er til gjengjeld høyere enn snittet. På NAFs feilstatistikk troner Forester på toppen som den mest feilfrie bilen blant 1996-1999-modellene. Kun litt feil på kløtsj, hjullager samt lekkasje fra toppdekselpakningene er feil NAF har registrert. Selv om de ser like spennende ut som en 14-dagers gammel havregrøt så er det lett å få de morsomme, bygd på Imprezaplattform og kan bruke det meste derfra mht motor, understell etc. Sjekk det vanlige som motor/drivlinje og styring. Dette sier NAF: - Forester har som Subaru flest jevnt høy kvalitet og få feil og mangler, sier bilteknisk konsulent Per Anders Wiik i NAF. Han har sett noen tidlige Forester med lekkasje i de to toppdekselpakningene boksermotorene har, men ikke så mange at det er grunn til noen generell advarsel. På drivverket ellers registrerer NAF nesten aldri noen feil. – Generelt sett er Forester et av de tryggeste bruktbilkjøpene du kan gjøre, legger han til. Trofaste og fornøyde eiere samt stor etterspørsel på bruktmarkedet gjør at verditapet er lavt og bruktbilprisene tilsvarende høye Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoobyforester Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 99-00 forester 177hk. sjekk: at air condition virker, at det ikke er olje lek. fra dempere bak, at reg. reim er bytta, sjekk lenke armer (v/stabstag). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandi Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 99-00 forester 177hk. sjekk: at air condition virker, at det ikke er olje lek. fra dempere bak, at reg. reim er bytta, sjekk lenke armer (v/stabstag). Kom ikke 177 hk først i 2003? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stasjonsvogn91 Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Vær litt oppmerksom på en S-Turbo som er pensjonert "snutebil". En del av dem er det, og de kan være rimelig tøft behandlet med slitne gearkasser og generelt dårlig vedlikehold. Ellers er vel Forrester S-Turbo en skikkelig knallbil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg