Gå til innhold

Spiller kjøpt, trenger nå tips til frontsett!

Ranger emnet


Incognito

Anbefalte innlegg

Blir kanskje bil på meg før eller i løpet av helgen (forrige eier venter bare på nye bilen sin) og det er da tid for å kjøpe inn stereo straks.

 

Det som blir prioritert først (økonomiske årsaker) er spiller og fronthøyttalere.

Jeg har ikke så veldig mye penger å bruke akkurat nå, får heller oppgradere mer da feriepenger (og forhåpentligvis skattepenger) kommer på konto til sommern.

 

Så, noen som har tips til rimelig spiller?

Hadde egentlig en Pioneer DEH-30MP i siktet, men den begynner å bli utsolgt de fleste steder (sikkert utgående modell)

 

Vil helst prøve å holde meg under 1500,- på spillern.. Er det håpløst å få til?

Det er førstegangsbilen min, og jeg må ha penger til en del andre ting også.

 

Så er det fronthøyttalere.. Tenkte på et par Pioneer TS-A1311 i første omgang, evt. gå opp til 17 cm. om det vil passe uten alt for store modifikasjoner..

 

Til opplysning skal det sitte i en Golf II

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel flere butikker som selger de rimelige spillerene til under 1500,- ??

Pioneer holder på å skifte ut de fleste modellene sine (som vanlig) og de fleste er på plass innen 2 uker sa Pioneer i dag. Sjekk litt rundt..

Strømmen Bilradio, Komplett, Elkjøp osv har sikkert noe.

 

I en golf II så sitter det orginalt 3.5" oppe på dashbordet og 4x6" bak på siden av hatehyllen. Hullet på dashen kan utvides til 4" med en varm loddebolt f.eks.

 

I dørene kan man fint sette inn 6,5" elementer men man bør stive opp dørsiden litt og ofte må man fore ut elementet litt så magneten ikke kommer i konflikt med vinduet.

 

Lykke til

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEH P40MP er ganske aktuell, da det er en fordel med 2 utganger ved senere oppgraderinger.

 

Uansett, så har jeg ikke planer om veldig store bilstereoplaner.

Blir vel komponentsett foran og forsterker & sub bak til sommern.

 

Om jeg investerer i en DEH P40MP nå holder den vel til meg en god stund regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den noen fordeler i forhold til 30MP/40MP når det gjelder utbyggingsmuligheter, filter, etc.?

 

Frode

 

Etter å ha sjekket bruksanvisninger hos Pioneer, ser det ut til at DEH-P5800 har tre mulige delefrekvenser for sub (50-80-125), mens de to andre og den nye DEH-P5900 har fem(50-63-80-100-125). Hvor mye dette har å si i praksis, vet jeg ikke. Men større flekisbilitet i filteret gir vel større mulighet til god integrasjon mellom sub og resten av systemet.

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den noen fordeler i forhold til 30MP/40MP når det gjelder utbyggingsmuligheter, filter, etc.?

 

Frode

 

Ikke så mye forskjeller, men noen er det:

- IP bus

- Fjernkontroll

 

Ellers er det vel mest kosmetisk. Kanskje noe forskjell på EQ o.l.

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva med å sette en god 3,5" eller 4" coax i dashbordet og som tidligere anbefalt, montere 6" midbass i dørene? Vet TransMedia selger slike ferdig bygde dørsider/dørlommer som passer til enkel eller dobbel 6" i bunn av døra.

 

Butikken på hamar har fått inn mye Pioneer spillere nå, også noen modeller som Pioneer Norge har brukt som demo på messer osv, de går billig. Så ta en tur bortom eller slå et signal for å høre hva de har inne nå.

 

pmg300.gif

pms300.gif

 

Den med én 6" passer sikkert best, for du har vel ikke el-vinduer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår