74016v Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Du har vel ikke måla på de undersylingdysene du maskinerte. Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxpowha Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Du har vel ikke måla på de undersylingdysene du maskinerte. Er originale volvo b230fk underspylingsdyser som er dreid av den nederste delen i dreibenken, skal vel være bilder på førstesiden i tråden Bare ett generelt spørsmål, vil ikke det originalet motorfestet på høyresiden trykkes såppass sammen, at motoren lener seg så langt til høyre (sett innenfra), at turbo/grenrør tar i støtdempertårnet? Mulig jeg tenker feil nå men.. Neida, det gjør ikke det, i tillegg kommer det en avstiver fra toppen og i støtdempertårnet Siter http://www.bilforumet.no/200-serien/154792-240-b234f-turbo-prosjekt.html 88 Volvo 240 b234f turboprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Hei skal handle med 16v nå men der er det hyd på eksos og mek på innsug .. Glt kam på eksos og en spesial khøler kam på insug..Men gjenstå vist å slipe inn ventil spill men kan dette være noen sånt som du snakker om ? Da må du også bytte, evt. slipe om kammene da de har en helt feil profil til mekaniske løftere. Har prøvd dette selv, og de tikker voldsomt selv med 0,2mm ventilklaring. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxpowha Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Skjer jo litt i garasjen, begynner å se en ende på dette, alle spesiallagde deler er ferdige, så nå er det bare å montere. Har laget nye motorfester, har byttet ut gummi mot hockeypucker:) (dette ble STIVT:)) Skal begynne med oppkobling av innsprøytning og slanger og rør til oljekjøler, radiator og intercooler. Har kjøpt en radiator til sierra 1.8TD , type kraftig, går akkurat mellom vangene og er meget tykk. Denne hadde inn og utganger på de rette plassene. Adapter mellom bmw kassen og volvo mellomaksel. Traversen ombygd for å passe til bmw kassen. Grenrøret endelig ferdig til montering på motor Motoren er kommet i bilen etter all tilpassing, så nå blir den værende hær, forhåpentligvis til høsten er her. Dumpventilen er annkomet fra pure-pf.com :) Det var alt for idag, kommer mere Siter http://www.bilforumet.no/200-serien/154792-240-b234f-turbo-prosjekt.html 88 Volvo 240 b234f turboprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 det blir konge det her, gleder meg til og se video av oppstart mm. som du selvsagt tar..:) Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxpowha Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 det blir konge det her, gleder meg til og se video av oppstart mm. som du selvsagt tar..:) Skal vel ikke by på noe problem det:) Tar cirka to uker til silikonslangene kommer fra protrim, men skal vel være mulig og se om den starter før det...... Siter http://www.bilforumet.no/200-serien/154792-240-b234f-turbo-prosjekt.html 88 Volvo 240 b234f turboprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 sitter dump ventilen på innsuget??? Skal ikke den sitte på andre siden av spjeldet eller er jeg bare jævlig trøtt akkurat nå?? Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsn Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 sitter dump ventilen på innsuget???Skal ikke den sitte på andre siden av spjeldet eller er jeg bare jævlig trøtt akkurat nå?? hehe:p den står nokk bare til pynt der oppe enda tror jeg.hehe Siter - Nissan Skyline R33 registrert - Bmw 320d M Sport 06 mod (x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla (x) volvo 945 turbo vinterbil (x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxpowha Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 hehe:p den står nokk bare til pynt der oppe enda tror jeg.hehe Gjør nok det ja :) Litt updates Bensinsystemet er ferdig. har montert en trykk måler i fuelrailen som måler bensintrykket, slik at det vises i cupe`en ute at man trenger å trekke en bensinslange inn i bilen Bare noe småtterier igjen før at det blir oppstart. er ferdig med alt elektrisk utenom + til hjærnen. Det skal gjøres i morgen. Så er det bare slanger til oljekjøler, radiator og rør til intercooler + MASSE småtterier så blir det oppstart:) PS! Som dere ser så går 16v toppen i 240 uten noen store mods!! Siter http://www.bilforumet.no/200-serien/154792-240-b234f-turbo-prosjekt.html 88 Volvo 240 b234f turboprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 PS! Som dere ser så går 16v toppen i 240 uten noen store mods!! Leste litt tideligere i posten her om org innsug og motorfester! Går det ikkje ann og bruke org innsug og motorfester fra 16v motoren i 240:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxpowha Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Noe bilder;) Festivalsomnmeren nærmer seg slutten og arbeidslysten er kommet tilbake. Har jo fått gjort litt de siste fjorten dagene. Fik start i forrige uke, ikke noe problemer med halgiver og tps denne gangen, må jo si at tpc forumet er fint å ha... Der finner man det meste man lurer på - rett og slett. Bytte jo hjærne fra Haltech E6K til E6X da vi trudde at hjærnen var gåen, men det var bare at den ikke var kompatibel med den gamle motronic tps`n!!! Var å kjørte en tur i går kveld, og det kjentes ut som om at dette kommer til å funke rimelig greit, hadde jo da tenningen fast på 15 grader, har bare mappet opp til 3500 rpm, så dette blir nok bra. Har fått tim for mapping hos motornord i Sundsvall 20 august, så dat får vi se hva resultatet blir, Roger hos motornord mente at det var et betydelig potensiale i dette oppsettet, så det blir gøy å se ;) Nåværende spesifikasjoner: 88Modell Volvo 240GLE Powerflex foringer i hele understellet 25mm. Stabstag Gule koni sport dempere Lesjøfors fjærer ESAB diff Driftevennlig Volvo B234f Motor H-Profil råder Smidde stempel Underspyling av stempel Topp match portet og overhalt Halvarsson racing kamdrev Hjemmelaget grenrør Garrett GT35/40R Hybrid turbo HKS-Kopi Wastegate PPF Dumpventil Nuke Performance fuelrail Precision turbo 895cc@3bar Dyser Stylingbutiken BTR - Blir byttet med Aeromotive (på tur over dammen) 10mm. Bensinrør med industrikoblinger Bosch 255l/t Bensinpumpe Hjemmelaget Catchtank for bensin Mahle bensinfilter Sachs 712 trykkplate 4-Pucks sinterlamell ZF gearkasse E36 M3 Hydraulisk Clutch Haltech E6X Motorstyring Bosch Coilpakke MOMO Rally ratt MOMO Girkule Street Razzer stoler ++++++++++++ Siter http://www.bilforumet.no/200-serien/154792-240-b234f-turbo-prosjekt.html 88 Volvo 240 b234f turboprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxpowha Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 PS! Som dere ser så går 16v toppen i 240 uten noen store mods!! Leste litt tideligere i posten her om org innsug og motorfester! Går det ikkje ann og bruke org innsug og motorfester fra 16v motoren i 240:( Du må lage nytt høyre motorfeste og bygge om litt på venstre motorfeste. Siter http://www.bilforumet.no/200-serien/154792-240-b234f-turbo-prosjekt.html 88 Volvo 240 b234f turboprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Rått prosjekt. Har du noe film eller? Hvordan fikk du sentrert mellom clutchhuset fra volvo og zf kassen skikkelig? Har tenkt på det samme selv. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Han kjøpte den sånn.. står et tlf nr tidligere i tråden.. Rått prosjekt. Har du noe film eller? Hvordan fikk du sentrert mellom clutchhuset fra volvo og zf kassen skikkelig? Har tenkt på det samme selv. Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Hei, det var litt av et prosjekt, ser veldig gjennomført ut :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.