Gå til innhold

annlegg til balenoen min, hjelp!

Ranger emnet


danniG

Anbefalte innlegg

jeg har en suzuki baleno stv 99 model, som jeg vil piffe opp litt.

og da vil jeg begynne med annlegget først.

siden jeg ikke har så mye peil på det så legger jeg inn en post her.

jeg har til rådighet ca 15 lapper som jeg kan bruke på annlegg.

 

det jeg kunne tenkt meg er en ny spiller, komponentsett, en basser og muligens no mer hvis penger rekker og hvis det er nødvendig.

 

har funnet noe som jeg har hørt er rimelig og bra.

komponentsett:

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=57_108&products_id=775

 

basser:

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=59_85&products_id=232

 

spiller:

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=46_174&products_id=624

 

forsterker:

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=49_115&products_id=311

 

hva synes dere? er rockford et bra merke? noen forslag til andre spillere,forsterkere,kompsett eller basser?

 

takker for svar!

 

hilsen daniel.

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For inntil 15000,- så kan man lage til mange forskjellige pakke løsninger som spiller vesentlig bedre enn det.

 

Hvordan type lyd er du på jakt etter ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok mye bedre enn detta for 15 lapper. Greit nok, jeg har temmelig komplett RF-anlegg, men hadde jeg hatt 15 lapper på en gang hadde jeg neppe hatt det. :D

 

Titt på det fra Conar / audio-shop, evt snok litt på bruktforumet. Mye fint og bra der og. ;)

 

Synes flere firmaer bør slenge ut forslag i slike tråder som dette!!! *hint hint*

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem, men jeg vil gjerne vite litt mere om hvordan type lyd han er på jakt etter. For noen få av oss er det viktig at kunden får det anlegget han/hun vil bli mest fornøyd med.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*humre*

 

Kan jo finne ut mye bare ved å se på profilen, profilbildet, og signaturen da! :D

 

Mitt forslag til danniG's profil:

En ungdom med en grei økonomi som hører på typisk ungdommelig musikk.

Har ikke så veldig mye erfaring med anlegg, men klarer antagelig å koble det opp selv.

Har ikke så veldig høye krav til kvaliteten på lyden, men blir fort imponert over relativt mye bass (på PENE og kanskje en smule bling-bling anlegg?).

 

Kjører en 99-mod japse-bil med 1.6l motor, og har antagelig stylet den opp o.l (profilen, og kanskje også profilbildet).

Råner en del (ut i fra signaturen), kaller seg danniG (nokså amerikansk nick med minimalt av fantasi tyckar jag).

 

Tipper på et anlegg som prioriterer db fremfor lyd-kvalitet, og som funker bra til å spille rap og hiphop (kanskje også techno i ny og ne).

 

danniG: Var dette hel-bom, eller er jeg inne på noe? :D (Ikke ute etter å fornærme noen altså)

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar;)

 

jeg hører mye på trance så bass er ikke dumt. men synes det er viktig at lyden er ren også. tror dere at dynamoen må byttes?

 

likte pakkeløsningen;) men må vente til neste uke på lønning unasett.

 

men fant ut i går at 6 1/2" komponentsettet passer ikke i bilen. jeg må ha 5 1/2" i stedenfor. tror du det kan la seg ordnes?

 

 

hilsen daniel.

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundringsverdig resonert, Delodur. :D

 

og just for the record, RF er et habilt merke ja

 

*smigra*

TAKK TAKK! :D Bør være mer imponert over at han ikke ble fornærma over noe av det! Heldigvis! :)

 

RF duger ja, men joggu er det mye som er både dårligere og bedre og.

Jeg har det fordi jeg fikk mye av komponent'a ur-billig.

 

Hørte dere svaret hass alle dere firmaer der ute? :D

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar;)

 

jeg hører mye på trance så bass er ikke dumt. men synes det er viktig at lyden er ren også. tror dere at dynamoen må byttes?

 

likte pakkeløsningen;) men må vente til neste uke på lønning unasett.

 

men fant ut i går at 6 1/2" komponentsettet passer ikke i bilen. jeg må ha 5 1/2" i stedenfor. tror du det kan la seg ordnes?

 

 

hilsen daniel.

 

 

Jeg kan ordne 5 ¼” 2-veis komponent høyttalersett i Powerplant-serien, 50 watt RMS.

 

 

Mvh,

 

Conar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*humre*

 

Kan jo finne ut mye bare ved å se på profilen, profilbildet, og signaturen da! :D

 

Mitt forslag til danniG's profil:

En ungdom med en grei økonomi som hører på typisk ungdommelig musikk.

Har ikke så veldig mye erfaring med anlegg, men klarer antagelig å koble det opp selv.

Har ikke så veldig høye krav til kvaliteten på lyden, men blir fort imponert over relativt mye bass (på PENE og kanskje en smule bling-bling anlegg?).

 

Kjører en 99-mod japse-bil med 1.6l motor, og har antagelig stylet den opp o.l (profilen, og kanskje også profilbildet).

Råner en del (ut i fra signaturen), kaller seg danniG (nokså amerikansk nick med minimalt av fantasi tyckar jag).

 

Tipper på et anlegg som prioriterer db fremfor lyd-kvalitet, og som funker bra til å spille rap og hiphop (kanskje også techno i ny og ne).

 

danniG: Var dette hel-bom, eller er jeg inne på noe? :D (Ikke ute etter å fornærme noen altså)

 

hehe:P stemmer det meste ja:)

 

har ikke stylet den opp ennå, det eneste den har fått hittil er et universalt powerfilter. til sommern så blir den stylet:)

 

har ikke mye peil på annlegg nei:P men klarer sikkert å koble litt ja.

det mee nicket fant jeg på i 9ende en gang har alltid kalt meg det på forumer osv.

 

det med at bilen har en 1.6L motor betyr egentlig ikke så mye, jeg kommer meg forsatt fra A til B, selv i bakker på vintern.

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ordne 5 ¼” 2-veis komponent høyttalersett i Powerplant-serien, 50 watt RMS.

 

 

Mvh,

 

Conar

 

det er fint:) men burde jeg koble til egen forsterker til komponentsettet? for å få best mulig lyd?

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår