mcbanan Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Skal avgårde med en kamerat i morgen og se på en e39 98modell tror jeg det var. Hva er det lurt å sjekke der? Rust på bakluka har jeg fått med meg, noe mer? Vet ikke hvilken motor det er, men det er en sekser med automat ihvertfall. Gått 150k. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 E39 er ikke spesielt svekket mot rust, men på bakluka er den temmelig utsatt som du har fått med deg. Ellers kan du sjekke nederst på dørene mot kanalene også, samt hjulbuene. Annet enn dette skal de være ganske sikre. Det er en M52 motor dere skal se på, og den har ikke no spes svakheter meg bekjent. Hvis den har gått 150k ca, er det ikke umulig at dysene eller ventilene tikker litt. Kommer ann på oljeskift og bruk av tidligere eiere. Utenom det er det vanlig at airbaglampa lyser i displayet pga dårlig kontakt på beltestrammer sensorn, eventuelt i sitteputa. Gjerne passasjersida. Pixlene i displayet har tendens til å dø også, finns et vasketriks for å muligens ordne det, nytt display koster 6-7 lapper. Bremsene har også for vane å lagre masse småstein, siden rommet mellom skiva og beskyttelseskjoldet er ganske stort. Hjul lagrene er ikke de beste heller, det hører du lett hvis de er gåene, som å kjøre på den hvite skulderstripa (motorvei). Sikkert noen andre ting også, men disse er de som går igjen. Har heldigvis ikke vært borti mange av de, og håper det fortsetter. Bank i bordet. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Okei, takker!:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storkaren Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 har nettop kjøpt meg en 99 modell... sjekk etter lekasje, spesielt i takluke dersom det er, det har jeg på min... og sjekk at alt det elektriske virker, sentrallåssystemet spesielt... dyrt med sånt på bmw.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Jeg driver å ser etter en 535ia e39.. ser de ligger mellom 180000 og 240000kr på finn.. noen som vet noe om disse? Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALTRON Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Sjekk Autopower (svensk side) Bruktbil guide for alle BMW veldig bra!! Altron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg