R-sport Lars Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Ja, da fant vi en som jeg har letet etter! 850R har vært en gutte drøm som har ligget der lenge...:volvsmile Så plutselig en dag stod det en der som falt i smak, kun 116 000km, alle servicer tatt og på Volvo, vinterdekka fra 96 fortsatt på, og teflonbehandlet og helt orginal!:cocain: Ja, da måtte sparegrisen slankes (det var vel heller slaktes)!!! Nå står den i garasjen! Noen lurer kanskje på hvorfor svi av så mye penger på en nå 11 år gammel Volvo, men er man volvo idiot som meg så forstår mann!:volvsmile Legger ut noen bilder, og noen spørsmål som noen med erfaring fra disse bilene kan gi meg gode tips/svar på! Endelig en i garasjen!:win Innvendig Kun 116000km(..og det er riktig)! Motor Og så noen spørsmål::wonder: *Er det lett å bygge om til 302mm skiver? *Hvilke erfaringer har dere andre gjort på chip på respektive forskjellige produsenter? *Noen som vet hvor mange 850R som ble solgt i Norge? *Fikk tips om å bytte spyler dyser til V70, noen andre gode råd/tips? Setter pris på råd og tilbakemeldinger på både godt og ondt! Mvh LSR :volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Grattis med kjempefin bil! Skikkelig familierakett! :D V70 spylerdyser er bedre enn 850 sine.. Fordeler bedre synes jeg.. Her kan du finne masse gode tips videre: http://www.volvoforum.no http://www.backspegeln.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Grattis med kjempefin bil! Skikkelig familierakett! :D V70 spylerdyser er bedre enn 850 sine.. Fordeler bedre synes jeg.. Her kan du finne masse gode tips videre: http://www.volvoforum.no http://www.backspegeln.com Se her ja, takk for tips!:thumb LSR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Synd det er automat. Da er det minste motoren. Anbefaler BSR chip. Hør med Autopower i Arendal Null problem å montere 302mm skiver. Bare bytte skiver og monteringsbøyle til calipperen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skims Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 grattis me skikkelig nydelig bil... litt av en råtass det der.. Siter jag gasar tils det rasar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 gratulerer med fet børse. er det denne som stod hos møller til 200 lapper? sleng ut flere bilder da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Det er samme motor i 850R med manuell og automatkasse vel? Bare at det er tatt ut 240hk i automaten og 250hk i manuell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Det er samme motor i 850R med manuell og automatkasse vel? Bare at det er tatt ut 240hk i automaten og 250hk i manuell. B5234T4 sitter i manuell, og B5234T5 sitter i automat. R med automat er samme som T5R, som igjen i grunnen er en T5 med annen chip. R med manuell har større dyser, større turbo, annen IC og annet grenrør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 B5234T4 sitter i manuell, og B5234T5 sitter i automat. R med automat er samme som T5R, som igjen i grunnen er en T5 med annen chip. R med manuell har større dyser, større turbo, annen IC og annet grenrør Dette var helt nytt for meg, er du hundre % på dette!?? LSR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 gratulerer med fet børse.er det denne som stod hos møller til 200 lapper? sleng ut flere bilder da :) Takk for det! Det er riktig at det er den bilen, men gjorde handel med eier! Dette er en familiebil for meg, skal holdes stort sett orginal! Aktiv kjøring gjør vi på banen med "Gammærn"!:win LSR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Synd det er automat. Da er det minste motoren.Anbefaler BSR chip. Hør med Autopower i Arendal Null problem å montere 302mm skiver. Bare bytte skiver og monteringsbøyle til calipperen Tips til hvor monteringsbøylen kan fåes tak i? Er montringsbøyle fra V70 (gammel modell) som benyttes? LSR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Dette var helt nytt for meg, er du hundre % på dette!?? LSR Yepp. Jobber med dette jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Yepp. Jobber med dette jeg Lærer noe nytt hele tiden, det stemmer at det sitter en B5234T5 i den! Ok, takk for info! :volvopower: LSR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Tips til hvor monteringsbøylen kan fåes tak i?Er montringsbøyle fra V70 (gammel modell) som benyttes? LSR Bøylen kan du kjøpe på Volvo sammen med skivene. V70 99-00 varebil har de bremsene standard samt R modellene Bøylen heter 8602456 og skiven heter 272276 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Bøylen kan du kjøpe på Volvo sammen med skivene. V70 99-00 varebil har de bremsene standard samt R modellene Bøylen heter 8602456 og skiven heter 272276 Dette er suverent, har du delekatalogen på pc`n hjemme eller?:) Tusen takk! LSR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg