KennethA Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Har akkurat kjøpt en billig Audi 100, og en av grunnene til at den var billig var at vifta ikke slår inn ved 98 grader og tempmåleren inni bilen løper løpsk. Kan det være tempmåleren som står i radiatoren? Jeg veit det er den som styrer vifta og måleren inni bilen. Jeg har også vært på Albjerk og kjøpt ny tempmåler til radiatoren, men ikke montert den enda. Stoler ikke helt på problemtolkinga til han i deleluka der + at dritten som er på størrelse med en golfball kosta 600kr. Noen som har vært borti samme problem på VAG eller andre merker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Sjekk først vifta, jump ledningene på kontakta som skal inn på termobrytern, tenninga på, starter den er det defekt termobryter, altså den du har kjøpt, bytt den og ok! Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Det har jeg allerede gjort. Har kobla en ledning fra batteriet via en sikring og bryter inn på vifta. Den fungerer fint den. Tvangsstyrer vifta for å hindre at motoren koker når jeg kjører sakte. Det kommer og varmluft fra varmeapparatet, så termostaten er i orden. Noen andre som har noen innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Giveren til instumentet ditt sitter ett eller annet sted på toppen, bytt den, så er sikker instrumentet i orden ihvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Har du bytta termobryter som sitter på radiator? Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 der er en termostat på radiatror, den slår inn på 92 eller 98 grader, då starter vifta, men termostaten får instrumentpanele sitt på blokka Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Har bytta føleren i dag. Den thermobryteren på radiatoren. Men virker ikke som at vifta starter på 98 grader. Fikk motoren opp i 100 grader i dag ved å stå lenge stille, men den starta ikke. Tempmåleren i dash'en funker i det minste nå da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 finne ut om relet ikkje slår inn då, termostaten styrer berre et rele tenker ej, kan vær relet som er defekt Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Den var ikke dum. Det skal jeg sjekke opp i dag. Bytter også tempmåleren på toppen. Så eliminerer jeg den også fra problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg