Gå til innhold

Problem ned hjulføler

Ranger emnet


helklaus

Anbefalte innlegg

Hallo, er det noen på forumet som kan hjelpe meg med følgede :

Har en BMW 520i Touring -99 modell. Speedometeret driver å går i null periodevis. Jeg tror att dette skyldes feil på en hjulføler, men vet ikke på hvilket hjul hjulføleren som gir signal til speedometeret sitter ( det er hjulfølere på alle hjul, siden bilen er utstyrt med ABS og stabiliseringsystem ).

Er det noen her på forumet som kan gi meg ett tips ?:helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg litt tidlig til å snakke, var nytt for meg. Fungerer ikke abs eller stabiliteringsgreine heller da ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Jeg har akkurat samme problem, dukket opp i morges. Har også hatt en tidvis skrapelyd i bremsesystemet den siste tiden.

 

Er dette enkelt å fikse?

 

Hilsen Eirik

 

Enkelt og enkelt.. Skrapelyden kommer mest sansynlig fra småstein som har kommet mellom nav og skive. Kan sikkert gjøre jobben for deg, hvis du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39'ens morsommere sære ting inkluderer evnen til å samle småstein mellom bremseskjoldet og skiva.. Låter som død,men er ikke farlig.

Sjekk at ikke giverkontakten på bakakslingen er så sliten at den ikke gir skikkelig kontakt,hver gang den "detter ut",mister du nemlig ABS og ASC'en din også..

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår