LasseTheDude Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Hei! Skal kikke på en 360 idag som har gått 137 000. Det er en 1987 modell, og hvis jeg slår til så lurer jeg på om turbokonverting er en mulighet? Selvfølgelig er det en mulighet, men finner jeg deler fra f.eks 240 som passer overrens? Håper på raske svar. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Funker det ja Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Hei! Skal kikke på en 360 idag som har gått 137 000. Det er en 1987 modell, og hvis jeg slår til så lurer jeg på om turbokonverting er en mulighet? Selvfølgelig er det en mulighet, men finner jeg deler fra f.eks 240 som passer overrens? Håper på raske svar. ;) Grenrøret fra 240/740 turbo passer ikke, da tar wastegaten i motorfestet. Med 940 grenrør skal det passe akkurat. Hvis du skla bytte motor til en annen volvomotor må du ta bunnpanne, peilepinne og motorfester fra 360'n og montere over. Den beste motoren å bytte til er nok b230fk med 135 hk. Du får dem godkjent med opp til 140 hk. Så er det bare å chippe etterpå;) Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseTheDude Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Tusen takk for svar. Det jeg trenger er da en B230fk motor? Så passer den rett nedi? Kan vel bruke gamle kasasp å 360'n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Tusen takk for svar. Det jeg trenger er da en B230fk motor? Så passer den rett nedi? Kan vel bruke gamle kasasp å 360'n? Du kan bruke alle gamle rødblokker(b19/21/23 og b200/230). Men denne vil være enklest å godkjenne med, skal du godkjenne med feks en b23et på 173 hk må du gjøre en konstruktiv endring for å få ned effekten var det de sa til meg på bt. Det holder ikke bare å senke turbotrykket eller sette et 1 toms rør på eksosen sa han. Eventuelt kan du jo slenge en turbo på den motoren som sitter i. Ta forresten en titt på forumet på 300 Power Club . Her ligger det blant annet en guide på montering av b230ft(samme motor som b230fk med litt høyere turbotrykk) i 360. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Kan jo nevne at du gir deg selv mye mindre jobb om du kjøper en Glt, da slipper du mye kluss med lednigsnettet. (Btw; jeg hater ledningsnett..:helpme: ) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 GL i eller GLT, iallefall en med B200E eller B200F motor. Jeg hadde 200F motor.. Jeg har også nesten alt du trenger for turbokonvertering. Bunnpanne med oljeretur Turbo og grenrør Adapter som vinkler turboen ut og opp, slik at du får brukt 740 grenrøret og den orginale turboen. Bud? :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Bud? :) Jassa så du har det ennå ja.. Ca pris? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Kom med bud da? :) Har en som har budt 4500. Men jeg er åpen for fler bud, trenger penger nå, og han får ikke før feb. Sååå.. Mangler baklokk og WG på turboen. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 ønsker deg bare lykke til jeg lasse ;) hehe.. håper du satser alt ;) så kan vi herje løs her nede i bygda ;) hehe Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg