Gå til innhold

Ny bil, what to do??:S

Ranger emnet


Mr_Q

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt allt annet enn Audi.

Er mange svakheter på de, bla. Bærebruene tåler LITE, og når de begynner å bli dårlige, knirker de som f. og koster endel å skifte, også endel andre foringer på de tar tidlig kvelden. En kompis av meg kjøpte A4stv for snart 3 måndter siden, nå er han dritt lei den bilen, og vil selge, han kjører sin 91mod råner Vectra fremfor Audien. Han angrer MYE. Jeg kjenner også flere som deler mange av de samme synspunktene.

Er også dårlig plass i Audiene. Og enda verre på de med quattro.

 

+ Hos audi er gode kjøreegenskaper.

 

Du bør se litt mer på Volvo, de har plass, kvalitet etc. Ifølge en spørreundersøkelse for ikke lenge siden, var det mest missfornøyde kunder hos Audi/VW og minst misfornøyde hos SAAB og Volvo. Det sier jo også litt, dette er viktig om jeg skal kjøpe 'ny' bil.

 

Jeg har også villet sett litt på BMW, fekst E39 serien (5 seire) der får du luksuriøse biler, selv får mindre enn 200k, langt mindre faktisk. da har du sterke motoren, greier priser osv, og BMW er LANGT enklere å skru enn Audi og VW. Volvo er greie de også.

 

Men men, følg magefølelsen du!

 

Hilsen bilmekaniker.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt allt annet enn Audi.

Er mange svakheter på de, bla. Bærebruene tåler LITE, og når de begynner å bli dårlige, knirker de som f. og koster endel å skifte, også endel andre foringer på de tar tidlig kvelden. En kompis av meg kjøpte A4stv for snart 3 måndter siden, nå er han dritt lei den bilen, og vil selge, han kjører sin 91mod råner Vectra fremfor Audien. Han angrer MYE. Jeg kjenner også flere som deler mange av de samme synspunktene.

Er også dårlig plass i Audiene. Og enda verre på de med quattro.

 

+ Hos audi er gode kjøreegenskaper.

 

Du bør se litt mer på Volvo, de har plass, kvalitet etc. Ifølge en spørreundersøkelse for ikke lenge siden, var det mest missfornøyde kunder hos Audi/VW og minst misfornøyde hos SAAB og Volvo. Det sier jo også litt, dette er viktig om jeg skal kjøpe 'ny' bil.

 

Jeg har også villet sett litt på BMW, fekst E39 serien (5 seire) der får du luksuriøse biler, selv får mindre enn 200k, langt mindre faktisk. da har du sterke motoren, greier priser osv, og BMW er LANGT enklere å skru enn Audi og VW. Volvo er greie de også.

 

Men men, følg magefølelsen du!

 

Hilsen bilmekaniker.

 

 

 

ja jeg vet om de problemene der, men det må jo være en grunn for at folk kjøper disse bilene, tross problemene.

Men jeg skjønner godt hva du sier, har tenkt mere på volvo enn på audi for å si det sånn.

 

Men hva trur du er lurest, med ell uten turbo?

Jeg har veeeeeeeldi lyst på turbo bil, problemet er vel et høyere forbruk av fludium??

men men, takk for tips å råd, bare å kjøra på me flere=):)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har fått med meg, er det mye mer feil på a4 og VAG generelt.

A4'en er jo også en "liten-stasjonsvogn", en bil som er bedre å sammenligne med V70 med tanke på praktisitet er vell A6'en?

Eller A4 vs V50

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet om de problemene der, men det må jo være en grunn for at folk kjøper disse bilene, tross problemene.

Men jeg skjønner godt hva du sier, har tenkt mere på volvo enn på audi for å si det sånn.

 

Men hva trur du er lurest, med ell uten turbo?

Jeg har veeeeeeeldi lyst på turbo bil, problemet er vel et høyere forbruk av fludium??

men men, takk for tips å råd, bare å kjøra på me flere=):)

Skal du først gå for en Audi, så ta med turbo ja. 1.8'ene uten turbo, er rimelig slappe, de har litt vekt å dra på, og jeg tror ikke den bruker noe særlig mer bensin, siden, mer effekt på mer vekt, bedre utlignet enn mindre effekt på samme vekt.. Har du mindre effekt, må du gasse mer enn når du har en med mer pulver.

 

Men, ikke tenkt deg Focus eller noe slikt da? De er rimelig kule, TDi da seffers, får meget pene stylingpakker til de, har montert dette på endel biler på jobb, og de er veldig feite, og skiller seg litt ut, blant alle de vanlige og kjedelig hverdagsbilene. Du har der og meget gode kjøreegenskaper, greier priser på deler og timer på verkstedet, og du har en motor som drar godt! :)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er egentlig audi så populære biler når de er dårlige på driftsikkerhet og dyre å kjøpe? En kompis skrur på VAG og han sier audi er bare driten... Kollegaen hans har aldri dytta så mange biler inn på verkstedet som hos audi!

 

Hva er det med Audi????dukenukem

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at jeg noen gang kunne tenkt meg Audi er pga valgmulighetene deres. Kan velge alt mellom himmel og jord til de bilene, og om du vil legge på noe senere, er det bare å kjøpe org-deler...

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først gå for en Audi, så ta med turbo ja. 1.8'ene uten turbo, er rimelig slappe, de har litt vekt å dra på, og jeg tror ikke den bruker noe særlig mer bensin, siden, mer effekt på mer vekt, bedre utlignet enn mindre effekt på samme vekt.. Har du mindre effekt, må du gasse mer enn når du har en med mer pulver.

 

Men, ikke tenkt deg Focus eller noe slikt da? De er rimelig kule, TDi da seffers, får meget pene stylingpakker til de, har montert dette på endel biler på jobb, og de er veldig feite, og skiller seg litt ut, blant alle de vanlige og kjedelig hverdagsbilene. Du har der og meget gode kjøreegenskaper, greier priser på deler og timer på verkstedet, og du har en motor som drar godt! :)

 

 

 

hehe, jeg tenkte mere på volvoen=)

men gjelder vel nesten det samme der=)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har fått med meg, er det mye mer feil på a4 og VAG generelt.

A4'en er jo også en "liten-stasjonsvogn", en bil som er bedre å sammenligne med V70 med tanke på praktisitet er vell A6'en?

Eller A4 vs V50

 

helt enig med deg der=)

a4 er en veldig liten kompakt bil=)

volvoen er en mye større bil generelt:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en Bmw E39 5 serie. En 525i,528 eller 530i. Vil du ha litt blåse lyd kan du jo bare montere ett bolt on kompressor kit fra ESS. Makan til deilige biler i den pris klassen har jeg ikke kjørt, og styling muligheter og andre ting flyter det nesten over av.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en Bmw E39 5 serie. En 525i,528 eller 530i. Vil du ha litt blåse lyd kan du jo bare montere ett bolt on kompressor kit fra ESS. Makan til deilige biler i den pris klassen har jeg ikke kjørt, og styling muligheter og andre ting flyter det nesten over av.

Word! :)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1223202

Ikke noen racerbil akkurat, men utrolig god å kjøre;)

 

Må ikke finne på engang...

 

Nå skal ikke jeg si hva du skal kjøpe, men jeg har villet ligget unna allt som er VAG, uansett. (Ironisk nok har jeg har Golf, hehe).

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte mye i en V70 når jeg holdt på og ta lappen i Bergen; helt kruant og grei bil :) Synes den var helt grei og kjøre, ikke noen wow-følelse, men ikke nedtur heller

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1223202

Ikke noen racerbil akkurat, men utrolig god å kjøre;)

 

er en helt kurant bil ja=)

takk for tipset, men jeg har lissom ikke lyst på a6, vet nesten ikke om jeg har lyst på audi egentlig.

Mere vw trur jeg, virker som mindre prob, jeg liker audi oxo, men kjører det hver dag og vil lissom ha noe nytt, ingen som har noe positivt å si om v70 2.0 t a?

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår