Gå til innhold

Her var det liv!!


osten

Anbefalte innlegg

aiai for et leven det var her inne!

Er vel bare å innse det, MG / Engelske biler er ikke så populært i dette landet.. Var akkurat derfor jeg endte opp med en MGF VVC, som jeg Elsker!!

 

Stod mellom denne skjønnheten og BMW Z3, og skal sies at jeg er glad for valget jeg tok. Har hatt 6 BMW'er tidligere bra biler, men herregud for en skjel MG'n har i forhold..

 

Det jeg håpet på noen hadde kunnskap om er 17" på MGF? Jeg har kjøpt et sett med strøkne brukte 17" MOMO Course som jeg har fått montert på og bilen ble endel høyere.. var 215/40-17 som stod på felgene. Hva slags dekkdimensjon skal en bruke på en F med 17"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Heihei.. Takk for svaret men jeg har funnet ut av dette nå.. Fant en veldig fin kalkulator på bimmers.no , og du har helt rett 205/40-17 passer utmerket.. Innpresset på felgene er 4-100 mens bilen har 4-94,25 helt idiotisk det valget av MG menmen.. jeg har fått tak i overganger med spacere så jeg kan bruke omtrent alt av 4 bolt felger nå på denne, utrolig kjekt, selv om jeg var veldig i tvil når jeg stod med vinkelsliperen og måtte kutte alle de orginalehjulboltene med omtrent 50% ;-) Vi får se når solen dukker opp igjen og den er i bruk igjen om hjula henger ordentlig på hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 4 weeks later...

Var dette kittet jeg også kjøpte, du er nok nødt til å kutte boltene ja dessverre. Gjør du ikke det så får du aldri på felgen for de gamle boltene går rett i felgen.. Syns det var litt kødden jeg og, men det gikk greit når en først kom igang hehe..

 

Høres lurt ut å ha 215 foran iallefall, ble litt for breit med 225 på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår