tsracer Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 driver og ser etter ny turbo, men vil ha en som nesten er Bolt on som dem sier hehe, har funnet en xs power t3/t4 turbo og xs 40mm wg er dette mye arbe og tilpasse så det funker på fk/ft motor??? vis hva må til?? MVH Kim Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hvis du skal ha ekstern wastegate, må du ha en grenrør med uttak til det. Du kan eventuelt ta hull i den originale manifolden, og sveise et rør ut der. Men vær forsiktig, det er støpegods. Pass på at du bruker rett elektrode og gjør det på rett måte. Ingen andre enn originalturboen er vel bolt on. Oljerørene må du ha nye. Kjøp en turbo med t3 flens, så kan du bruke originalmanifolden. Du kjøper stålomspunnede slanger til oljetilførselen. Anbefaler deg å kjøpe turbo med integrert wastegate. For eksempel turbo fra 850R eller v70R, det er gode turboer med lite lag. Jeg personlig har akkurat gått til innkjøp av turbo fra v70R, en mitsu 18t. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 oki. mye hk greier en turbo fra 850R elelr v70R (mitsu 18t)?? hva er pris for en sån?? integrert wastegate er? det samme som den sitter org? Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Det var jo netopp en Turbonetics med T3 eksos til salgs her på forumet,slå egne slanger til oljen med 1/8 NPT koplinger i endene til turboen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Den greier vel å levere nok luft til ca 300 hk, mener jeg på. Du må bare forhøre deg blandt huggere om pris, du kan få dem for alt fra 2 til 7000,- kr. Integrert wastegate er at den står inni eksos huset på turboen, og wastegate klokka står vanligvis plassert ved siden av kompressorhuset. Turbo til 850r heter mitsibishi 16t, og den til v70r heter mitsubishi 18t. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Husker ikke noe om innmat så jeg kan ikke si noe om hvor mye den leverer. Bedre enn å kjøpe kina varer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hehe, "Mitsubishi" er vel egentlig fra Kina da? Men jeg skjønner hva du mener :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Japan mente du.... :) Mitsubishi er ikke noe søppel men er mye annet på markede som ikke er så veldig bra kan man si...og som er VELDIG billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hehe, japan og kina.. Samme lukta spør du meg :P Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 oki, for har en turbo og den skal levere 300 hk hve 1,5 bar men tenkte på og kjøpe noe større og bytte ut den jeg har, for da slipper jeg og skru opp trykket så mye, er vel bedre og ha en turbo som er større og heller ha litt mindre trykk. hva slags turbo burde jeg velge vis jeg skal ha opp mot 400 hk? hva er best, har hørt noe snakk om en 19t men. Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hvis du skal opp i 400 hk, må du vel opp i en avansert turbonetics turbo, som ikke jeg har peiling på.. Men du skal ha ganske så solid motor å kunne ha 400 hk. Du kan jo lese litt i tråden til Frode her i 700-forumet. Står mye nyttig der. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 ok, , ja burde vel det, vis ikke så går vel motoren til h******E med en gang. men org ft motor hvor mye hk kan man få ut av den uten og gjøre noe serlig med motoren? oki. skal lese litt der jeg Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 vet av grom turbonetics t61 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 volvokvaløya: har sendt pm til deg Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 du har svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.