Gå til innhold

hjelp! dynamo problemer

Ranger emnet


andreas2400

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har akkurat kjøpt meg en 95 mod volvo 940 turbo. Har fått problemer med dynamoen(tror jeg da). Når jeg starter bilen går den i cirka 30 sek også kutter innstrument panelet ut og så dør den helt. hvis jeg venter fem minutter så starter den igjen men den dør like fort. Noen som har vært borti det samme?

Takk for alle svar! Hilsen andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har strøm nok til å starte bilen så skal den ikke stoppe etter så kort tid for at den er tom for strøm pga dynamo.

Kan kjøre mange mil med normalt med strøm på batteriet og lite strømforbruk.

Sjekk om batteripolene dine sitter fast, mål strømforbruk ved "shutdown" med megge og gi oss resultatet.

 

Megge=tangampèremeter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kortslutning en plass.

Noe går varmt og dermed kutter strøm til instrument o.l.

 

Det er ikke det at den lader for høy spenning. Altså at det er regulatoren som er gåen? Kan være noe elektronikk som kobler ut for å forhindre skade...

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kortslutning en plass.

Noe går varmt og dermed kutter strøm til instrument o.l.

 

Det er ikke det at den lader for høy spenning. Altså at det er regulatoren som er gåen? Kan være noe elektronikk som kobler ut for å forhindre skade...

 

Bare å måle spenningen det så finner man ut det.. Eller om det er noen relér et sted som begynner å ta kvelden kanskje også.. Er bare å sette seg ned med skjemaet over hovedstrømmen på bilen og begynne å følge ut alt sammen. men se på skjemaet hva som kan lage en slik feil over tid..

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår