Gå til innhold

Hvilken turbo på 16vt?

Ranger emnet


G60 Racing

Anbefalte innlegg

Er i gang med og samle deler til mitt 9A 16vt prosjekt.

Kjøpt 9A 16 motor.

kjøpt overhalt 02A girkasse med 5 gir fra 02 passat Tdi.

 

Dele liste til nå.

83mm je stempler 9:1 (ligger på hylla)

144mm H-Profil råder (bestilt og sendt)

forsterkede råde og veiv lager (bestilt og sendt)

Turbo grenrør (bestilt og sendt)

 

 

skal bestille:

Innsug.

datasprut.

portet topp med større ventiler.

+++

 

Spørsmålet er da om jeg skal gå for GT2871 (GT2876) eller GT3071R?

 

Mvh.

Magnus

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til http://www.Turbofun.no Dem har billige garrett's samt kan hjelpe deg med valg.

 

Synd du har kjopt deg manifoil da. Har 16v turbo grenror med T3 tilsalgs.

Brukte en Garrett T3 med 0.48 A/R eksos. Spoolte opp paa 3500 saa rimelig treigt. En GT28RS sak vil nok spoole opp paa 3000 paa den 9a'en.

 

Mye hk skal du satse paa? GT30x serien er fra 350hk og oppover.

GT28x serien er opptil 300hk men finnes versjoner som er til mere.

Skal du bare ha en vanlig bil saa ville jeg gaatt for en gt28.

Blir mye lagg med en gt30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye effekt det blir er usikkert og vill vise seg da motoren blir bremset men blir jo rimelig verst oppsett så derav denne tråden...

 

Den versjonen GT2871R turboen jeg har sett på skal holde opptil 400hk og GT3071R til ca 450 men usikker på om blir mye mer lagg...

eneste som egentlig er fast satt er at blir en GTBB turbo :D

 

Leste en gammel tråd hvor var spørsmål om hva som var beste oppsett på 16vt og da var mine deler nevnt med GT3071R.

 

BTW. GT3071R er den nye versjonen av hva man kaller GT30R eller GT3076R.

GT3071R spinner opp 1000rpm tidligere en den eldre GT30R.

 

GT3071R

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=GRT-TBO-020&Category_Code=GRT

 

GT2871R

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=GRT-TBO-022&Category_Code=GRT

 

Også et anternativ GT2876R

I følge atp holde til samme effekt som GT3071R

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=GRT-TBO-003&Category_Code=GRT

 

Innspill tas imot med TAKK! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsette skal fint klare 400hk så er egentlig turboen som bestemmer om blir 400 eller mer...

 

Skal sende en mail til atp og høre på forskjeller mellom GT3071R og GT2876R.

 

Bare for og ha sakt det så vet jeg at det har blitt bremset 475hk med GT2871R på en audi 5er så potensialet er der! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som de sier.. finn ut hvor mye du skal ta ut av motoren, det er førsteprioritet mener nå jeg.. er nytteløst å gi forslag til turbo uten å vite hvor mye du skal ta ut.. ;)

 

som sakt oppsettet klarer fint 400hk så blir turboen som bestemmr om blir 400 ELLER mer...

Er jo også i dette effekt ommerådet turboene jeg har lagt opp som anternativer ligger så...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du har bedre diff en den som sitter der orginalt. som holder til dette motor prosjekte:vampire: "ellers så sier girkassa di takk for meg!" bare et litt tips

 

Diff er med i planene og vill bli montert i den overhalte 02A girkassen.

Takk for innspillet, slikt jeg er ute etter for altid noen som har erfaringer som jeg ikke har! :D

 

Hvordan går det med ditt prosjekt foresten?

Sett mye i tråden og liker hvor det er på vei!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det . det er morro å se at det er noen som satser litt.det kommer oppgradering av prosjekt sidene mine om en liten stunn. du kan jo kjøre samme turbo som jeg har da den leverer til 500hk turbonetics super 60 å vist du er enda litt tøffere så kjører du nos ved siden av det. men da hadde jeg hatt litt tykkere vegger i blokka en du har nå .onfiredevi

- porsche 993 stage 2 carrera 4

- derby CLS 80 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det . det er morro å se at det er noen som satser litt.det kommer oppgradering av prosjekt sidene mine om en liten stunn. du kan jo kjøre samme turbo som jeg har da den leverer til 500hk turbonetics super 60 å vist du er enda litt tøffere så kjører du nos ved siden av det. men da hadde jeg hatt litt tykkere vegger i blokka en du har nå .onfiredevi

 

Ser ikke helt poenget i og gjøre det halv veis nei. noen formening om når motoren din er ferdig? tenker litt på kjørbarhet og liknende... skal jo tross alt ha effekten ned i bakken også! :D

 

Ender jeg opp med 400-450 så hadde det vert konge men nos blir vel litt brutalt! :D blir jo tross alt godkjent med 9a 16vt med 160+15% så blir artig!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår