EvenS Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Jeg har en gammal Sony 4x35w spiller, infinity 10"sub, 8" knuttson hattehyllehøytalere og en 2\3 kanals 400w forsterker. Problemet er at jeg kjører både hatte høytalerane og subben på samme forsterkeren, og der er ingen mulighet for å skru ned litt trykket på hatte høytalerene, fordi subben er god for mye mer en det høytalerene klarer å spille. Front høytalerene kjøres av Cd spilleren. Er det da bare å kjøpe en 4 kanals forsterker for å få justert volumet mellom dem? Eller holder det kanskje med en ny cd spiller... så den kan kjøre alle høytalerane mens forsterkern kan drive subben aleine? Er helt grønn på anlegg... Er ikke så kresen på det bare det spiller ok, trenger løsninger som ikke koster så alt for mange tusen:) Bare fyr løs med andre ideer også, med hva jeg burde kjøpe osv.. Står forresten i en Polo:) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Hvis problemet er at hattehøyttalerene begynner å skurre pga for mye bass, så kan du kjøpe 2stk små kondensatorer (husker ikke helt størrelsen) og koble på hattehøyttalerene. Disse vil fjerne de lave frekvensene (bassen). Eller så kan du kjøpe der ett delefilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet September 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Jepp er det som er problemet. Et delefilter fungerer slik at høytalerene spilelr diskanten mens subben spiller bassen.. stemmer det? Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bass84 Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 ja Siter TRU Technology SH1 Zapco Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 lønner seg å kjøpe en firekanals forsterker. for da kan du stille volumet i forrhold til hverandre. burde aldri koble slik viss du ikke har forsterker som er laget for det. kjøper du ny forsterker så får du jo som oftes delfilter på den du kan justere. sånn du har gjort det nå så sliter det endel på forsterkeren Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet September 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Takk for tipset, gir meg egentlig faen i forsterkeren.. den e så gammal å dårlig allikavel:D Skal no investere i en ny en etterhvert som jeg får peng:) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 mi løsning: koble høytalerne på cdspilleren..ha på max diskant å minimum bass..da klare dem å spille høyt og vil ikke vrenge:p mens subben tar seg av bassen..grei løsning Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg