Ottesen Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Oh yeah! Virker som om alle bmw'er har toppfart på turtallsperra i siste gir. Kanskje greit å ta med utvekslinger og hjuldim så folk faktisk har noe håndfast å forholde seg til? min bil (med fare for å gjenta meg selv): 195/65-15 0,825:1 i 5.gir 3,64:1 bak og ~2400rpm i ~100 Så kan de som liker matte bedre enn meg regne ut om turtelleren min er korrekt ;) med 225/40-18 har jeg ca 4700rpm i 200 i 5.gir (ca 6000rpm i 4.gir) Enig, jeg vet ikke på bmw'n men på Mustangen: Bakaksel er 3,73 Dekka er 225/50-15 Og girkassa er : 1 Gir: 3.07 2 Gir: 1.72 3 Gir: 1.00 4 Gir: 0.70 Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Enig, jeg vet ikke på bmw'n men på Mustangen: Bakaksel er 3,73 Dekka er 225/50-15 Og girkassa er : 1 Gir: 3.07 2 Gir: 1.72 3 Gir: 1.00 4 Gir: 0.70 Husk at bakakselen din ikke er orginal da ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Ble overrasket over lave turtallet i 100 når jeg henta Bmw'en min. Ca 1500rpm i 100km/t. Helt ok, den har motor nok til å dra det i land og. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Politisk korrekt er vel det giret du har max moment på...siden motoren der er mest effektiv til å omdanne drivstoff til forflytning fremover. Bensinøkonomi er politisk korrekt,sier de jo... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildes Schwein Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 volvon ligger vel på rundt 2500RPM i 100km/h.Volvon til mamma ligger på ca 1900RPM i 100km/h.(volvo V70 2,5TDI 174hk.chip) Mærca, er jeg bare glad til at jeg ikke vet turtallet på. Men, er det flere enn me som mener at BMW generellt ligger på høyt turtall? I det siste har jeg kjørt BMW 320i e36,BMW 318i e46 BMW320i/323i e30, og BMW M3 3,0 24V e30, BMW 325ix e30....syntes at alle disse gikk merkelig høyt på turtall. det samme med opel omega A 2,0i. Flere som har meningen om det? Er enig med deg i det! 320i E36'n min har 3000rpm ved 100km/t. Jeg synes forøvrig ikke at det gjør noe da 6er lyden er krem. Men jeg må bare pirke litt;) BMW M3 3,0 24V E30 sier du... E30 M3 har ikke mer enn 4 syl så da er det nok ikke 24V men 16V, Men du mente kanskje E36? Siter BMW 94' 320i ///M-tech. X-BMW 88' 518i (Vrak-tech) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeta Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 3700 rpm i 100 km/t. Kan være litt slitsomt på langtur, men til vanlig er det helt ypperlig med lavt gira kasse. Kan nevne att toppfarten er ifølge Dynapack til Bjørnstad 218 km/t (8200 rpm) Så en mister noe på toppen, men er allikevel mer enn tilstrekkelig her i Norge uansett (mht. til baner) Siter - '92 Honda civic vti - '99 Honda Integra type R - (solgt) - '92 Honda civic vti (solgt) - - '93 Honda crx del sol vti (solgt) - - '95 Honda Accord 2.0i (solgt) - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.