Einar89 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 heisann! Posten her ble først postet i Mitsubishi-klubben.no, men prøver meg her siden det ser ut som det er flere med større musikk prosjekter og kunnskaper her. Jaa, begynner å bli kaldt ute, og bilen er ikke akk lett å starte nå Så har undersøkt litt med Morel.no nå, og sett på batteri / Batteri kondensator. Tenkt å bruke det som sitter der fra før til det som det blir brukt til på biler uten anlegg: p Sett på disse: Kinetik HC600 - 100139 Kinetik HC800 - 100140 Forsterker: InPhase IPA2400 - 2-kanaler - 2400 Watt Produkt nr. 100171@ Morel.no AVC (eller noe slikt ) 1200 Watt 4 kanals forsterker fra Torsohov :fatality: dukenukem men finnes jo flere forskjellige da, men sett på fra lommeboka min sin vinkel er det ett av disse som passer best: P Eller er det noen som har ett forslag til andre løsninger? God jul mvh. Einar Edit: OT/T : Har planer om å bygge om litt osv baki bilen, men lurer på om det egt lønner seg å legge forsterker, batteri ++ nede i extrahjul brønnen? evt noen her som har tatt ut dekket og senere angra på det når man punkterer? : p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar89 Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 host Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Hvis du søker litt så kan du får du nok svar på det du lurer på :) Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 er det utslitt det batteriet du har, bør det byttes, ikke bare kobles på ett ekstra. om det derimot er helt ok, men bare ganske svakt, ville jeg kjøpt et av de kinetik batteriene og lakt det i bagasjerommet. tror jetg ville gått for 800 batteriet om du har rå til det. men begge er kraftige og vil hjelpe en god del. når dte gjelder kondensator - glem det, enkelt og greit. batteri kommer alltid før kondensator om du sliter med nok strøm. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Egner disse kinetik batteriene seg til vanlig bruk også, jeg tenkte på i en toyota hiace -87 diesel, iforhold til et maxxima eller optima RedTop. Tenker på et HC 600 eller 800 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 HC600 funker fint som startbatteri :) Har en kompis som kjører rundt med det som eneste batteri. Ikke noe tull... Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 HC600 funker fint som startbatteri :) Har en kompis som kjører rundt med det som eneste batteri. Ikke noe tull... :) er det like lang levetid på disse som vanlige batteri da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 hc 600 er vel på rundt 20 ah en vei ettersom jeg husker..? vanlig størrelse på startbatterier er som regel mellom 50 og 70 ah.. med andre ord er hc 600 ganske lite med tanke på varighet, men når det kommer til utladning og levetid på batteriet tror jeg nok du skal se lenge etter originalbatteriet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar89 Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Takk for alle svar:) Prøvde å søke lit, hc 600 er vel på rundt 20 ah en vei ettersom jeg husker..? vanlig størrelse på startbatterier er som regel mellom 50 og 70 ah.. med andre ord er hc 600 ganske lite med tanke på varighet, men når det kommer til utladning og levetid på batteriet tror jeg nok du skal se lenge etter originalbatteriet.. okeij, men som vanlig spillebatteri i hjulbrønnen skal det fungere greit? Tror jeg bestiller 800 i kveld da1: ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Når du snakker med Pål så ta en titt på f.eks XT serien til Us Amps, så kan du jo vurdere det i forhold til den ett eller annet forsterkeren fra Thorsov. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Du får gjerne ta deg en tur og kikke på både batterier og forsterkere. Passer utmerket i helgen da vi reiser på tirsdag og blir borte i 5 uker... Send en e-post eller ring hvis du kommer. Du vet nok hvordan du finner meg... Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar89 Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Du får gjerne ta deg en tur og kikke på både batterier og forsterkere.Passer utmerket i helgen da vi reiser på tirsdag og blir borte i 5 uker... Send en e-post eller ring hvis du kommer. Du vet nok hvordan du finner meg... Mvh Pål den er grei; ) forsterker og høytalere skal jeg komme å se på en dag! ellr om 90 dager eller noe slikt: P snakka med Jalla på tlf, om div : ) men da vet jeg det: ) skal sjekke nettbanken nå, og hvis den smiler legger jeg inn bestilling på HC 800 om 20 min : p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg