Gå til innhold

registrering av japsebiler

Ranger emnet


!TK!

Anbefalte innlegg

heisann!

 

eg har store planer om å kjøpe meg ein supra eller ein japsebil fra utlandet ( finner ingen supraer reg. med kvite skilt til salgs ) , så derfor lurer eg på om det er muligt og importere sjøl , og få dei registrert ?

 

har hørt det har vert vanskeligt/umuligt i det siste.

 

noen som kan forklare meg : er det f.eks er muligt og regge ein venstrestyrt supra i norge ? men ikkje høgrestyrt ? har forstått det sånn att det ikkje går ant og regge ein bil som kommer direkte fra japan , men ein som har vert registrert i eu før ?

 

håper på svar... MVH

x - Cagiva Mito 125cc

 

Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

eg har store planer om å kjøpe meg ein supra eller ein japsebil fra utlandet ( finner ingen supraer reg. med kvite skilt til salgs ) , så derfor lurer eg på om det er muligt og importere sjøl , og få dei registrert ?

 

har hørt det har vert vanskeligt/umuligt i det siste.

 

noen som kan forklare meg : er det f.eks er muligt og regge ein venstrestyrt supra i norge ? men ikkje høgrestyrt ? har forstått det sånn att det ikkje går ant og regge ein bil som kommer direkte fra japan , men ein som har vert registrert i eu før ?

 

håper på svar... MVH

 

 

Sier vel litt om hvor vanskelig dette med regging av japsebiler er: Tråd fra 200sx forumet

Ta kontakt med Need4Speed eller Alfaset Auto. De kan hjelpe deg.

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

noen som kan forklare meg : er det f.eks er muligt og regge ein venstrestyrt supra i norge ? men ikkje høgrestyrt ? har forstått det sånn att det ikkje går ant og regge ein bil som kommer direkte fra japan , men ein som har vert registrert i eu før ?

 

håper på svar... MVH

 

Venstrestyrte er ikke noe problem, men det er nok litt problematisk å regge en bil som kommer direkte fra Japan. Venstrestyrte ligger også en del høyere i pris enn høyrerattede biler.

 

Som BMW335 sier så bør du ta kontakt med et firma og handle gjennom dem, - de har litt større muligheter til å bære tapet OM det skulle vise seg at bilen ikke kan registreres enn om du skal bruke alle pengene dine på noe som viser seg å være umulig/vanskelig å få påskiltet. De har også mer kompetanse på import og vet hvilke biler som man skal styre unna/ikke kjøpe selv om de ser innmari fine ut på nettet.

Vil du ha en høyrerattet og ta arbeidet med å importere den selv hadde jeg rådet deg til å finne en som var solgt ny i England. De kan fortsatt registreres i Norge.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstrestyrte er ikke noe problem, men det er nok litt problematisk å regge en bil som kommer direkte fra Japan. Venstrestyrte ligger også en del høyere i pris enn høyrerattede biler.

 

Som BMW335 sier så bør du ta kontakt med et firma og handle gjennom dem, - de har litt større muligheter til å bære tapet OM det skulle vise seg at bilen ikke kan registreres enn om du skal bruke alle pengene dine på noe som viser seg å være umulig/vanskelig å få påskiltet. De har også mer kompetanse på import og vet hvilke biler som man skal styre unna/ikke kjøpe selv om de ser innmari fine ut på nettet.

Vil du ha en høyrerattet og ta arbeidet med å importere den selv hadde jeg rådet deg til å finne en som var solgt ny i England. De kan fortsatt registreres i Norge.

 

 

okay...trudde det var heilt slutt med og få skilt på supra eg! så for att du ska få skilt no , så må du ha den såkalte eurospec ?

 

hadde helst håpt og funne ein med skilt til salgs , så om noken vett om ein til salgs så gje meg ett pip...!

x - Cagiva Mito 125cc

 

Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my god :) Trodde du hadde fått klarhet i greiene jeg Tommen. Du som har Rex på gli å greier :)

 

naj lite med klarhet på greien du! ja hadde jo da , men har alltid hatt mest lyst på supra , så tenkte eg sku prøve ein siste gang å finne ein med kvite skilt...

 

men den til han der tommy koster jo sikkert ein halv mill...

x - Cagiva Mito 125cc

 

Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naj lite med klarhet på greien du! ja hadde jo da , men har alltid hatt mest lyst på supra , så tenkte eg sku prøve ein siste gang å finne ein med kvite skilt...

 

men den til han der tommy koster jo sikkert ein halv mill...

Ikke fått tak i ham...men den er nok verre enn det,siden det er lagt i over en halv mill i bilen...kjøpet/registeringa ikke innberegnet. Men,du ser den jo i High Octane Scandinavia....hvor Tommy er på Autobahn en tur....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått tak i ham...men den er nok verre enn det,siden det er lagt i over en halv mill i bilen...kjøpet/registeringa ikke innberegnet. Men,du ser den jo i High Octane Scandinavia....hvor Tommy er på Autobahn en tur....

 

ayie. men kunne jo gjerne ha lugge ein plass på nett...hadde vert litt lettere det...

x - Cagiva Mito 125cc

 

Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

TUV papirene på Skyline modellene er ikke godkjente lengre pga snusk i krashtesten.

Når det gjelder Supra, så kjøp via japanauto http://www.japanauto.no

De har alle papirene som trengs, da får du bilen ferdig på skilt med alt i orden.

Men slikt koster penger.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår