Gå til innhold

pengeproblemer

Ranger emnet


nilsgeorg

Anbefalte innlegg

Vet at det har vært lignende poster her tidligere, men lager en ny en jeg. Har merket at det er mange unge her på forumet som faktisk kjører runt i mange dyre biler, å fortsatt klarer å holde økonomien oppe. Selv så vil jeg ikke si at jeg kjører rundt i en rusthaug til 5000 kr, men har invistert i en litt dyrere bil. Men problemet mitt nå er at jeg bare jobber som lærling i kommunesektoren og må klare meg med ca 10 000 i måneden. Er så heldig at jeg bor gratis nå, men føler fortsatt at pengene bare ikke strekker til. bruker nesten alle pengene på bilen. (herav sikkert 3000 kr til bensin).

Har selv nå gått inn får å prøve å tjene enda mer penger ved å skaffe meg helgejobb og slikt, men jeg lurer fortsatt på hvordan alle dere andre klarer å finansiere bilene deres? Har jo her på forumet sett 18-19 åringer med en personbil og en prosjektbil... hvordan klarer dere dette? jeg har knapt rå til å betale forsikringen på min bil. Å som vanlig så er det altid noe som må påkostes, f.eks. nå så trenger jeg nye bremseklosser fordi de gamle er oppslitt, så der går det jo fort ut noen lapper..

 

Håper jeg kan få noen gode svar, evt. ide'er for hvordan man kan tjene gode penger i helger og på kveldene.

 

NiX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det handler vel litt om prioriteringer... De fleste med dyre biler her inne som er under ca 25 år har vel bil-lån.. Hvis du tjener ca 10000 i mnd. kan du jo også ta et lån.. Bare finn noen som vil være kausjonist.

 

+ at det er vel noen pappa-gutter her oxo:)

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er selv lærling..har ca 9000kr i mnd... ikke mye kr igjen kan man si.. kjører 240 som bruksbil, den suger bensin..kjører 5mil hver dag frem og tilbake til jobb..DYRT! pluss at jeg har et 242 prosjekt i garasjen..

har ikke råd til en dritt,bruker kun penger på bil om dagen..er såvidt jeg er på byn..

 

tror nok at det er mange med store lån her..eller gavmilde foreldre..

 

hadde ikke gjort meg noe å vunnet i lotto eller noe :D må kanskje begynne å spille hvis man kan ha sjans :D

tror nå det kun er en ting som gjelder.. jobbe som fan på dagen..og svart i verkstedet på kvellen :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bil enda, men jeg har spart penger siden jeg var 13 til bil, jobber hver lørdag og i alle ferier og fridager.

 

Hva er du lærling i? Om du er f.eks snekker så kan du jo ta en del svarte kveldsjobber.

 

Også er det jo prioriteringer da, jeg bruker alt... ALT på bil! Fordi faren min var så dum og sa "jeg sponser deg med all sport" en gang, tror ikke han tenkte på at MotoCross var en sport da, men han er vell glad for at jeg får ut farts behovet mitt på en bane.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18, blir 19 nærmere julafton..

 

Har en golf3 gti, ingen lån, ikke no sludder og vås. Kjøpte bilen cash kontant.(penger i rød koffert)

Jobber, tjener vel ganske greit syns jeg. Bor hjemme, så betaler ingenting. Mye går til bil (ikke mye nå, har ikke mer å skifte ut....) Ellers klær.. Ja.. Merke? fretex? nei. kan du gjette??

 

jahahaaa, gant så klabert. Skal vel skifte ut bilen etter vinter, med en vr6 eller a3/a4 1.8T

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snart 20. men alltid vært bortskjemt..

 

er nå eier av min 9 bil.. den 2 som er gateregga. alle andre har vært rally eller bilcross biler...

 

har uttalig mange mc'er og crossere...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt avisbud for avisa Nordlys, tjener mellom 2500 og 10500 i måneden (etter skatt), alt ettersom hvor mange vakter jeg blir satt opp på. Eier to biler, en 1987 Honda Accord 2.0i EX (verdi cirka 25.000), og en 1985 Audi Coupé Quattro (verdi cirka 15.000). Begge bilene er for tiden registrerte, men Hondaen skal selges så jeg får råd til mere trim til Audien. Jeg har faktisk penger som gress, men jeg bor hjemme, er JÆVLIG gjerrig, drikker ingenting, råner en hel del, samt at jeg ikke har begynt å bruke penger på bilen på ordentlig ennå. Dessuten varer et 150-kontantkort over en måned hos meg.

 

Så i avisa at noen rullestolbrukende folk trengte personlige assistenter, så jeg blir nok å søke på den jobben. Er jo ufattelig vanskelig å finne seg jobb ellers da.

 

Men mere utgifter er i vente, da jeg etter hvert må leie garasje etterhvert som Audi-planene sklir ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater bortskjemte drittunger som får alt de peker på. Fikk låne 13000 til min første bil (Ford Cortina mk1), så tilbakebetale med den lusne lærlinglønna mi på hele 25kr timen:( Og sånn har det vært siden. Synes det er en god følelse av å ha betalt ting selv. Da er det ditt helt og holdent. Blir litt spesiellt da. Men klart jeg hadde nok ikke sagt nei, hvis noen absolutt ville prakka på meg en ny M3:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår