BurnPr00f Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Ser ikke det store problemet i at alle dere driver å trikser me den kat'en jeg... Er jo bare å ha 3" hele veien, slik jeg har med en eller to potter alt ettersom hva man vil.. Og går den ikke igjennom, så finner man jo bare fram katt'n og et par eksosklemmer og litt småpjask, gjort på under en time! Så ere bare inn på etterkontroll, få OK, også hjem igjen å sette ting slik det var.. ikke værre enn det... Angående turbomotorene, så er det vel bare 230fk og ft vi normale folk kommer borti, evt ft med turbo+ som folk har sagt her. m46 før 1995 og m90 etter(?) ft og fk er vel samme shiten, bare wastegaten som er forskjellen mener jeg, samt at man må chippe for å få fk'n til å gå normalt ved oppjustert ladetrykk... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 ft og fk er vel samme shiten, bare wastegaten som er forskjellen mener jeg, samt at man må chippe for å få fk'n til å gå normalt ved oppjustert ladetrykk... Kun actuatoren som er forskjellig, chipping er ikke nødvendig for at den skal gå normalt med oppjustert trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Ska prøve å shimse wastegaten på fk'n i første omgang, samt chip, så skal vi se hva slags trykk jeg havner på, og om det er noe å satse på... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Ska prøve å shimse wastegaten på fk'n i første omgang, samt chip, så skal vi se hva slags trykk jeg havner på, og om det er noe å satse på... 2 M5 skiver på hver skrue gir mellom 0,5 og 0,6 i trykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Ska prøve å shimse wastegaten på fk'n i første omgang, samt chip, så skal vi se hva slags trykk jeg havner på, og om det er noe å satse på... ikke optimal måte å skru opp trykket på...trur en liten blødeventil er mer effektivt. No forbanna møkk å skru inn og ut de skruene der hver gang du skal shimse opp...sinnsykt lett å miste skivene, og om motoren er varm kan du bare glemme å komme nær... du svir fingra av deg på eksosmanifolden. blødeventil= mye enklere enn skiver. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 2 M5 skiver på hver skrue gir mellom 0,5 og 0,6 i trykk så 3stk M5 skiver går greit uten chip eller...? burde vel havne på 0,7-0,9? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 ikke optimal måte å skru opp trykket på...trur en liten blødeventil er mer effektivt. No forbanna møkk å skru inn og ut de skruene der hver gang du skal shimse opp...sinnsykt lett å miste skivene, og om motoren er varm kan du bare glemme å komme nær... du svir fingra av deg på eksosmanifolden. blødeventil= mye enklere enn skiver. Trimmer ordentlig jeg, skakke justere så my, og den justeringa jeg gjør har jeg plenty av tid til :) begynner vel på 0,8, etter det blir det alu-cooler og hybridturbo. chip blir det uansett! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Trimmer ordentlig jeg, skakke justere så my, og den justeringa jeg gjør har jeg plenty av tid til :) begynner vel på 0,8, etter det blir det alu-cooler og hybridturbo. chip blir det uansett! hehe, ja, en chip skader nok aldri uansett trimming;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Ska prøve å shimse wastegaten på fk'n i første omgang, samt chip, så skal vi se hva slags trykk jeg havner på, og om det er noe å satse på... Fått deg FK til 245en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Fått deg FK til 245en? Nei, driver med ferdigstillelse av "prosjekt" for annen person. Blir fk i 240'n til høsten, hvis jeg kommer så langt... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Ifølge min oversikt ifra volvo hadde 93 modellene 190hk. Har de 190hk har de enkelt og greit turbo+ som nevnt tidligere. Jeg mener jeg hadde min informasjon fra "hovedbrosjyrene", men disse har jeg ikke i nærheten akkurat nå... Kanskje noen andre her har dem? Ellers er vel "+"en tydeligvis enkelt håndterbart utstyr og unntak ser etter alt å dømme ut til å forekomme samme hva som måtte være "regelen". Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Jeg mener jeg hadde min informasjon fra "hovedbrosjyrene", men disse har jeg ikke i nærheten akkurat nå... Kanskje noen andre her har dem? Ellers er vel "+"en tydeligvis enkelt håndterbart utstyr og unntak ser etter alt å dømme ut til å forekomme samme hva som måtte være "regelen". Beklager så meget,det er 92 modellene som har 190hk orginalt:drunk: uansett,en bil uten turbo+ er å foretrekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 så 3stk M5 skiver går greit uten chip eller...? burde vel havne på 0,7-0,9? Med 3 skiver ligger du på grensen til hva en orginal chip vil være med på. Uansett vil du få en grei tenningsbank, så fyll 98 eller 99 oktan bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.