Gå til innhold

susing, pip og dunk! - problemer igjen!

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Nytt problem:

 

Nå henger bassen seg opp vist jeg skrur opp volumet for mye.

Så jeg kan ikke spille med en normalt lydnivå når bassen er på,

for da dundrer den bare i et sett. Men denne gangen kan det ikke

værer spilleren da den er godt jordet. Bassen dundrer også svakt når volumet står på null. Noen som har et godt svar?

 

_______________________________________________________________

 

 

Detta litt vanskelig og forklare, men jeg får prøve:

 

I bmw`n jeg hadde låt det i bassen etter motoren. Og av og til så hang liksom bassen seg opp. Den sto altså og dundra løs for full styrke i et sett....

 

I går kobbla jeg opp stereoen i mondeoen. Men nå fikk jeg en skarp pipe lyd fra høytaleren i pasasjerdøra. Lyden piper piper etter turtallet på motoren. Bassen henger også noen ganger etter.... det slår også et kraftig slag i bassen når jeg slå lyden ned til null...

 

Jeg la opp to signalkabler bakover, en tykk phoenix gold og no litt mindre kicker greier. Jeg bruker Kicker kabelen, i mens phoenix`n bare ligger der.

Når jeg drar ut phoenix kabelen fra spiller får jeg det samme problemet som jeg hadde i bmw`n, selv om denne kablen ikke er i bruk. Når jeg putter den inn igjen får jeg den pipelyden i den ene høytalere, dunket og at bassen henger litt etter (av og til). Når jeg prøvde og bruke phoenix kabelen i stede for kickeren, ble passen redusert til halv styrke.

 

Kan det være at den ene kablen som ikke er i bruk, ligger der og tar inn signaler som forstyrer den andre? Men hvorfor skulle dette forandre seg

når jeg tar den ut og inn bakpå spillern? Og hvorfor skulle det pipe i 1 av fire høytalere?

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger kanskje til jord den ene kabelen?? Uansett så vil jeg tippe du har ett jordingsproblem et sted, så sjekk alle kabler til spiller og forsterker...

 

 

Jeg jar sjekka kablene flere ganger, og flytta litt på de. Jeg hadde akuartt det samme problemet i bmw`n, det er derfor jeg bytta til kicker kabelen nå i stede for den billig driten som lå der.

 

Men hvorfor blir det værre når jeg tar ut phoenix gold kabelen fra spillern. Da ligger den jo bare der og ikke er i bruk.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordinga blir i kappa på den ene signalkabelen det er nok derfor det durer og jeg ville sett over alle jordinger og muligens lagt opp en jordingsforbindelse mellom forsterker og spiller... det kan også være spenningsforskjell mellom spiller og forsterker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en annen signalkabel i dag, la den i strekk mellom spiller og forsterker. Så den hadde ikke mulighet til og gå til jord eller ligge nær en ledning med strøm i. Men det låt like jævelig....så jeg kobbla det til bake som vanelig igjen. Nå er det umulig og høre på stereoen, bassen spiller i vei i sin egen verden. Går opp og ned i volum og følger ikke musikken....den spiller til og med når spillern står på pause.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordinga blir i kappa på den ene signalkabelen det er nok derfor det durer og jeg ville sett over alle jordinger og muligens lagt opp en jordingsforbindelse mellom forsterker og spiller... det kan også være spenningsforskjell mellom spiller og forsterker...

 

Gjorde som du sa, trakk en leding mellom minus på forsterker og miunus på spillern. Og ja.....det funket....tusen takk for gode svar:kiss

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår